tisdag 1 januari 2013

Börja om från början, börja om på nytt?

Gott Nytt År!

Ny dag. Nytt datum. Och ny Blogg. Nytt RENA RAMA JAG-år.
Jag somnade vid 22 igår och vaknade strax efter tolvslaget
av alla raketer. 
Tänk på alla som hör detta oväsen dagligen i krigsdrabbade länder...
Nej, jag gillar INTE raketer och smällare. Men jag gillar cigaretter.



Det gör inte mina lungor. Och nu är jag faktiskt lite rädd. Vill inte dö i lungcancer, prata i en tub eller kvittra som en KOLtrast resten av mitt  Liv.

Lustigt nog så inföll detta uppvaknande strax före Nyår.
Jag har rökt 9 cigaretter på 4 dagar.
Har lovat mig själv att få röka 5 cigaretter om dan i två dagar nu, sen får jag ta ett nytt beslut.
 Och E-cigaretterna ska få ta vid inom närmaste framtiden. För sugbehovet har jag ju kvar...

Jag gillar INTE nyårslöften heller. Nej, varför ska ALLT bli så mycket annorlunda för att man vänder blad en särskild dag i almanackan?





Jag gillar inte tandvärk heller, men det har jag just nu. Den trasiga tanden värker och pumpar runt illavarslande nervsignaler i munnen.
Har laddat min tandborste och ska försöka gnugga tandköttet så att en eventuell inflammation får sig en match :)

Men först en komp..alltså en Ipren och en Alvedon. Och imorgon blir det ett samtal till närmaste tandläkare.
Ska bli skönt att dra ut eländet. Det är nog den åttonde tanden jag drar ut. Tur att man inte ler med hela munhålan :)




Vad kan man vänta sig i tandväg efter ett halvt livs drogande? Friska tänder? Njä, tror inte det.

Men det finns de som har det värre. Det finns de som är tandlösa. 
När jag en gång i tiden försökte joina AA  :i hopp om att gruppsammanhållningen skulle kunna rädda mig ; ja, då såg jag många människor utan tänder.

Nej, AA är tyvärr inget för mig även om det säkert hjälper många. Jag fick en av deras böcker i julklapp.
Den vänder sig till kvinnor med missbruksproblem och har en massa visdom nedpräntad mellan pärmarna.
Så mitt löfte är;att läsa den varje dag, hela året, oavsett mående.
Shit ; redan där kom ett löfte :)



Ok, ska försöka att avhålla denna Blogg från att bli lik " Bridget Jones dagbok ".
Börjar ju inte bra :) Ok. Nu sitter jag här med färg i håret . Svart. Igen. 
Jag blev smått hysterisk när jag kom hem från Nässjö och ville ha en förändring.
Så jag vräkte i blondering som stått i skåpet länge.
 Och resultatet blev lika illa som de andra femtioelva gångerna när jag försökt bli blondin. Just det, morotsrött....:)
Och inte blev det bättre av att jag inte hittade min sax utan klippte av håret med köttsaxen...
Vadå? Har du aldrig hört talas om ADHD? :)





Så jag har känt mig lite vissen de senaste dagarna. Magsjuka och tandvärk och morotsrött hår. Fy fan !
Nej, nu ska jag vända blad, bildligt och bokstavligt. Oj, är det nyår?  
Då måste detta räknas som ett av de löften jag Inte vill ge...:)
Men nåt har behövts göras en längre tid och varför inte börja nu när det är nytt år och utsikten från balkongen mest av allt liknar en kylig vårdag.
Mmmm...mysigt.
Jag sitter alltså här och skriver och känner en gnutta hopp. Har ju inte ätit särskilt mycket på sistone heller så magen har krympt en smula...
Yippikaye. mother-fucking-fett :)




Och så var det dags att ta ur färgen ur håret och klippa till de ojämna testarna innan jag går ner till byn och betraktar resterna av alla smällare som smällde igår.
Och för Dig , kära Läsare; är det dags att böja på nacken 
( morgongympa är aldrig fel, eller? )
 om du vill läsa denna lilla mysiga vers som jag fick av en vän som är saknad.

Ser fram emot ett Nytt Blogg-år där jag tar orden och formuleringarna till nya höjder.
Hoppas du mår bra och att alla dina föresatser vara minst till påska .

Kram och ha en fin 1 Januari / Kim

10 kommentarer:

fia sa...

Du är för härligt galen.. Puss
Btw... Den boken ligger här hemma med någonstans
Ska ta o kolla efter den..
Love & Light
Fia

Anonym sa...

Fina Kimsan Önskar dig ett bra år och att det blir rökfritt. Just kol skrämmer mig har haft 2 härliga damer på mitt förra jobb som hade detta var grymt att höra dem varje dag och den ena som var ett riktigt yrväder kvävdes nästan till slut ingen syresättning :( så det låter vi bli. kram Kimsan <3

steffo1535 sa...

Behövs nog en del klister nu lilla kimsan..nu har du snart gått igenom hela kroppen din i bloggen*LLLLLLLLLLLL*..Ska berätta en hemlighet för dig vännen...men säg inget till ngn.Ålder är det där som skalar av den oviktiga skiten man tror är viktig som ung snorvalp..vet du kim att du har blivit stor tillslut...glömde nästan säga att jag tycker om dig men gefan i och stå med förstoringsglas och leta fel..du duger fint*L*..stor fet kram till dig från mig*L*

Unknown sa...

Detsamma önskar jag dig min kära Fia <3 Kram

Unknown sa...

Kram finaste vän <3 Glatt Nytt till dig <3

Unknown sa...

Haha, du är så fin min vän :) jag blir alltid glad när du dyker upp på Fejan <3 ser fram emot ett nytt år med dig :) kramar i mängd <3

steffo1535 sa...

då måste du vara glad för jämnan dååååååååååååå..för jag e alltid på fejan*S*
Ska försöka lura dig till växjö nästa helg om det går.

Kent i Götene sa...

God fortsättning Kim på det nya året.

kimsan5960 sa...

Låter härligt men vi kan väl ta det lite senare i månaden ? kram

kimsan5960 sa...

Detsamma önskar jag dig :)