söndag 6 januari 2013

Grått ute igen...dags att sopa ut högtiden.....

God morgon !

6 januari tror jag bestämt det är. Och söndag.  
Jag har sovit gott och haft mindre knepiga drömmar än jag brukar.

Vaknade vid halvtio-tiden för när jag såg gråvädret utanför fönstret ( vid åtta i morse ) ; ja då  gav jag mig in i dröm-landskapet igen.




Och där fanns det luftkranar  och hissar och hyresvärdar och ny lägenheter och checkhäften och barn som bara åt yoghurt och en gammal kärlek som gav mig blått läppstift....

Ja, inte f-n vet jag vad det betyder :) orkar inte forska heller.
 Tror att mina drömmar skulle ta större delen av drömlexikonet på rekordtid..
och sen finns det nog en del drömmar vars tolkningar  inte ens är uppfunna än :)



Men disk är uppfunnen. Och den ligger i blöt och väntar på mig. jag år makaroner med ketchup igår; helgaftonen till ära :)
Hade visst inget durkslag så det fick bli ett lock. 

Hälften av de små rackarna gled i väg som små spermier mot avloppet, men jag fick i mig tillräckligt många för att känna mig uppfylld.



Som sagt, det är grått ute och jag har bytt gardiner i köket. 
Ska försöka montera ner bordet till grannen men bävar för att bära ner det tre trappor; för att sedan bära upp det tre trappor igen..pust och stånk och stön...

På radion pratar de om tonåringar. Hur de beter sig.
 De sa att tonåringar tar mer bilder och lägger upp på nätet än alla japaner tillsammans.
Ooops..Jag känner mig träffad när de pratar om hur man lägger upp vad man äter, var man är, vem man är med  och vad man ska göra härnäst...

Tomas Tengby sa att : Ungdomar lever i en fördröjd verklighet, först fotar de verkliheten, sen kägger de upp den på nätet för att kunna uppleva den igen :)

Ja, jag är nog den eviga tonåringen för jag är såååå trotsig när det gäller vissa saker...




...som att dammsuga till exempel. Jag verkligen, verkligen avskyr att dammsuga! Sopar så mycket jag kan :)
 Men nu dök det upp en massa bös när jag bytte gardinerna i vardagsrummet så jag är nog tvungen...
Kanske ska jag slå på stort och torka golven också?



Det kändes en aning skumt att byta från mina tunga gula gardinerna : till de ljusa skira  gardinerna.
Fick nästan ångest ett tag där för det drog med sig en massa andra tankar  om förändringar också. Nu vill jag byta allt ( det mesta :)) i vardagsrummet!

Släppa in våren och bära ut alla röda lampor och alla röda böcker och allt som ens har den minsta rödgula nyans.




För du vet väl att gult och rött sammansatt ; skapar hunger. Varför tror du Mac Donalds har de färgerna? :)
Och jag är konstant hungrig. Utom på morgonen när jag nöjer mig med kaffe..

Det här med rökstopp och matstopp samtidigt; det var en dååååålig idé :)
Blodsockret ligger nere vid fötterna och pendlar och jag är på dåligt humör..of course...

Alla avgiftningar för ju med sig abstinens av något slag...
och jag känner mig dränerad på energi idag. 

Är enormt beroende av vädret har jag märkt. Är det sol, ja då orkar jag inte städa för då snurrar jag bara runt och är pigg.
 Är det skugga, ja då orkar jag inte då heller för då blir jag liggande i soffan med lilla androiden och spelar wordfeud.

MMM..vad sa jag tidigare? Tonårsbeteende :)
Och som grädde på det djävla moset så har jag ju miss ADHD att ta med i beräkningen. 
Hon som hindrar mig från att nånsin avsluta nåt på samma dag som jag påbörjar med det.
I bland inte ens på samma år .....punkt, punkt, punkt...osv. osv. osv.




jag spårar ofta ur med andra ord. Men nu har jag fått lite energi av mitt svart kaffe så jag tänkte ta mig an disken innan vattnet blir kallt. Och skruva ner bordet till grannen Mia.
 För jag har ju lovat att hon ska få det idag och det ska bli skönt att slippa det stora schabraket i köket.
Det lär nog inte dyka upp några riddare runt mitt bord inom synlig framtid...
Nej ett litet bord och två stolar räcker gott...En till mig..och en till katten :)





Och det var allt från mig denna morgon i januaridimman.
Livet går vidare och följer man sitt inre spår så kan det nog inte gå fel :)

Ta hand om dig !  / Kim 

Destiny's Child – Independent Women Part I - #1's Edit

4 kommentarer:

steffo1535 sa...

Ditt låga socker borde du nog ta på allvar för om du är det allra minsta som jag och det tror jag du är litegranna ..Det leder till orkeslöshet och det e inge bra alls...ha lite russin hemma i stället raring..det gör varken till eller från när det gäller erotikhandtagen men dom gör mkt för ditt välbefinnande..(obs..det var russsinen jag menade,Inte erotikhandtagen)Kram o puss på dig min rara vän :)

Unknown sa...

ok..tack, jag ska springa ut..eller inte springa..men gå sakta..ut och köpa det :) puss finaste Steffo <3

Louise sa...

Sköt om dig underbara kvinna <3 härligt läsa dina ord och se dina foton. Fint !

Unknown sa...

Tack kära Louise <3 Stora Kramen till dig <3