torsdag 10 januari 2013

Att väcka det man trodde var dött

Godmorgon min Vän !

Det starka kaffet rinner ner i strupen och mina fingrar hamrar fram morgonens ord i denna torsdagsmorgon i januari.
Klockan är åtta och ute är det kallt. jag behöver inte ens öppna balkongdörren för att konstatera det; nej, det syns på bilarnas tak.





I går var jag i Vetlanda och bowlade. Ängeln Ylva ( som är diakon i kyrkan ) ringde och bjöd mig på en tjejkväll tillsammans med flickorna som jobbar i barngrupperna i byn.

Jag erbjöd mig att hjälpa till före jul. Kanske var det ett misstag? Fick reda på att det finns 32 barn i åldern 4-6 år i gruppen där jag ska jobba..ooops :)

Men, men...det ska nog gå bra. barn brukar gilla mig . Kanske för att jag är en stor barnunge när jag sätter den sidan till :)

Ja, jag ser fram emot att få något att göra. Om det så bara är en kväll i veckan. Bara att go with the flow och ta emot det som Livet bjuder på detta år.




I går bjöd Livet ( kyrkan ) på pizza. Blueberry Hill heter den. 
Ädelost med blåbärssylt. En fantastisk kombination där smakerna verkligen har äktenskapstycke...Eller de har nog redan gift sig i mun förresten..:)

De är himla kul när man får prova nåt nytt. När man upptäcker nya saker och när man uppväcker gamla också för den delen.

I går upptäckte jag en bok som låg och väntade på mig. Intet ont anande började jag läsa.
En sida och två sidor och tre..och det började påverka min nedre region..
En region där torka;  har varit den enda prognos jag kunnat tillskriva den.

Men döm om min förvåning när jag blev fruktansvärt upphetsad!
 Kunde fasen inte läsa vidare!
Det tog flera minuter innan min andhämtning blev normal. 
Jag såg mig omkring i sovrummet; förvirrad; ungefär som om jag hade begått en brottslig handling genom att väcka min sexualitet.

Vad jag gjorde sen? Ja, det förtäljer ju inte denna historien...

Men den glada nyheten är att den finns där; Lusten!
 Den finns kvar där inne bland allt jag trodde var dött.
Darrande. Väntande på att bli väckt. Life is great right now !

Ha en fin dag min vän! / Kim




Anaïs Nin

KÄNDA CITAT – Anaïs Nin

Anaïs Nin (1903-1977)  var en fransk-amerikansk författare som blev berömd för sina publicerade dagböcker. Hon är också berömd för sin erotiska litteratur.

Det är nödvändigt att drömma för att kunna leva.
En författares uppgift är inte att säga vad vi alla kan säga, utan det som vi inte kan säga.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finaste Kimsan man har sina dolda sidor och det som varit dött väcks till liv. Mysigt det är en del av vårt liv det däringa :) Kallt ute brrr och gott med kaffe var det ju så även denna morgon. Ha en fin toppendag och så nice med barngrupperna de håller oss unga och barnet inom oss får leka. Kram A-K

Louise sa...

Om boken är den du nämnde tidigare så ska det bli spännande att se om även jag påverkas likadant ;) ..har nämligen köpt boken. Ha det bäst<3

steffo1535 sa...

Tänker absolut inte skriva ett enda ord här..ok
Ha det gött kimsan..kul du lever *LLLLLLLLLLLL*

Unknown sa...

Tack för dina fina inlägg <3 kram vännen <3

Unknown sa...

Ja, det måste du berätta sötaste Louise :) kram

Unknown sa...

Men gulle Stefan..du har ju skrivit flera ord :) kramizzzzzzzzzzzz