torsdag 31 januari 2013

Teknikens under

Godmorgon i gråvädret. Här i byn är det 2 plusgrader
så min balkong står på vid gavel :)

Alla ( de få ) som hälsar på mig säger att det är iskallt i min lägenhet och kanske är det så men jag är en varmblodig själ och uppskattar friska vindar :)


Något  mer som jag uppskattar är ; Facebook. Såväl på datorn som i mobilen.
När jag satt och drack kaffe i morse så pratade de om Ansiktsboken på radion.

De sa att ungdomars intresse för Facebook har minskat radikalt och att den nya generationen FB_användare är mellan 45-65.
Mmm..ja, det var ju precis vad jag skrev i en annan blogg :) Att vi är de nya tonåringarna.

De ungdomar som intervjuades på radion sa att de tyckte det var pinsamt och ointressant att läsa äldre släktingars inlägg på Fejjan.
Men som evig tonåring så tycker jag att det är skitkul! Att ta del av roliga historier, livsöden och recept; ja det är en del av mina rutiner nu.




Man behöver ju inte vara ett tekniskt geni för att behärska detta forum..
tack o lov :)
Däremot har jag svårare att få igång min PS2 som jag köpte på Blocket. Den som jag köpte för att det finns Singstar på den.

Nu skulle jag sjunga hade jag bestämt! men jag lyckades koppla in den och få igång den så den var kompatibel med teven.

Sen tog det stopp. "Sätt i ett minneskort" skrek teverutan! Och det har jag gjort för fan! Men det är väl fullt kantänka. Och hur man suddar bort det sparade har jag INGEN aning om :)




Så nu sitter jag här med 17 spel och diverse annat tillbehör till en konsol som jag INTE begriper mig på.
Pratade med äldste sonen igår innan jag fick igång det. 
" Det blir ingen bild " sa jag uppgivet.
" Har du tryckt på on-knappen?" undrade Alex.

Oooops. Nej det hade jag inte :) och vips så varde det ljus i rutan och Playstations logga med tillhörande melodi-slinga dök upp...

Jag kände mig mer än lovligt dum och när sonen skulle manövrera mig vidare så tog det stopp.


Så nu ligger 1200 kronor på golvet och blänger på mig. Och jag blänger tillbaka. Ingen sång idag alltså :)
 Antagligen ingen sång förrän Max kommer nästa gång och med ett fingertryck trollar fram funktionerna.

Så jag är lite off när det gäller teknik...:) 
Tur att man får vara tonåring på Facebook i alla fall :)

Ha en fin dag min vän ! Kärlek från mig

Hanne Boel – Starting All Over Again

2 kommentarer:

Louise sa...

Haha...känner igen mig så väl :) teknik till en viss nivå fattar jag..släng ut en fråga på fejjan Ang ps2 ans koppling..borde vara nån som kan detta..kul om du Jan gå igång apparaten såklart. Kram Louise

Unknown sa...

Det har fixat sig Louise..Alex lotsade mig via telefon :) kram