lördag 5 januari 2013

Alla tecken tyder på något...

Hej igen!

Egentligen orkar jag inte sitta här :9 har drabbats av lite vårtrötthet...
Ser du NIAN? 
Det skulle egentligen vara ett kommatecken..
Men jag slant och glasögonen ligger nån annanstans..
hur nu det är möjligt när jag har minst tio par i olika färger...:)

Läsglasögon menar jag då förstårs. Än så länge ser jag bra på långt håll och har inga brytningsfel.
Visserligen kan jag inte läsa ändå för jag drar i väg i tanken när jag läser och sen är det kört med koncentrationen...

Men; jag tänkte på det här med tecken..
Jag är ju lärare i skrivandets pedagogik och har även läst grafisk formgivning så när det gäller att skriva så är jag en makalös pedant..( utom när jag glider av tangenterna och missar nåt :)




Men tänk dig såhär: jag skriver till dig på FB.." Jag gillar dig " och sen tar jag och gör tecknet för ett hjärta.
Det betyder ju Love, inte sant?

Mmm..ok, sen skriver jag " jag gillar dig" och gör tecknet för en glad gubbe "
Och då betyder det kamratskap inte sant?  

Men om jag skriver " Jag gillar dig " och gör tecknet för en ledsen gubbe så blir det kanske lite klurigt..vad betyder det?
Att jag är olyckligt kär i dig? Eller betyder det " Jag gillar dig.....inte ! ?

Ja alla dessa tecken kan ställa till med det hela hjärnan och i  hela Cyberska Spacen.
Personligen gillar jag alla nya förkortningar och tecken och allt som gör att det går snabbare för mig....mmm..och den meningen kan man ju också tolka hur man vill..hehe

GÅR det snabbare för mig?
Eller går DET snabbare för mig? 
Ja det är ju bara fantasin som sätter gränser..blink, blink :))





Ett tecken som man INTE kan ta miste på är detta lilla a i allafall.
Ett nödvändigt ont ( eller gott ) i dagens virtueella Värld.
 Utan det kan du ju glömma at  ( glömde ett t med flit )
komma nånstans. 
Det är som att sätta komma bakom ett ord och inte skriva mer....seeeegt....:))

Ja ja, blablabla...
Ska i alla fall avsluta med en liten dikt som jag skrev för tio år sedan :

Kan du det nya alfabetet undrar han
och visar sitt snabel @

....och A B C..rabblar  hon
när han letar efter G-punkten 

Så håll koll på era tecken vänner. Det kan ställa till det annars :)

 / Kimsan i farten/ ha dä gött folket :) kram

4 kommentarer:

steffo1535 sa...

Så du klurar raring..vet du inte att det måste testas vad folk signalerar :)..kram o puss o sov sött en stund

Unknown sa...

jojomän..men det kan man vrida till om man inte är öga mot öga s a s..puss, puss

Louise sa...

Underbara du <3

Unknown sa...

Tack finaste Louise <3 kram