lördag 26 januari 2013

Inte dagsfärskt precis :)

God morgon min vän !

Lördag..igen..och snart har januari passerat
 Denna lördagen känns så bra.  
Max ligger i soffan och kollar film och katten är utsläppt för att gå på sin sedvanliga friarrunda.

Vet faktiskt inte vad det är för fel på henne som löper så ofta?
Men hon är en fantastisk och smart katt för övrigt. 
Hon pratar bara när hon vill gå ut till skillnad mot mig som pratar jämt :

Just idag har jag inte så mycket att tillföra i min Blogg så därför tar jag och fuskar och skickar  lite gammal skåpmat.
Håll tillgodo  :

FINA ORD, FULA ORD



Som poet får man ofta tillfälle att grubbla över ordens betydelse och estetik. Det finns fula ord, vackra ord och framförallt finns det slitna ord. 

Exempel på fula ord är ”sprutluder” och ”bögdjävul”.
 Har det med konstellationen att göra eller klingar de helt enkelt fult på grund av sin betydelse? 
”Sprutluder ” har ju en fin assonans och i ”bögdjävul” känns vokalväxlingen riktigt skön att uttala. Detta ord som är en synonym till homosexuell. 
      
     H o m o s e x u e l l det är inget vidare snyggt ord det heller.
 Bland homosexuella finns det kvinnor och de kallas lesbiska. 
Det är ett fult ord.
 Homo betyder ju lika och hetero betyder olika
. Hetero låter mycket bättre. Är det fördomarna som strömmar till lika snabbt som sperman tränger ut ur urinröret? 

Sperma då, hur låter det? Ja, inte säger jag till mannen under akten att tilldela mig sin sperma. Ordet är alltför fult för att uttala. Satsa på mig brukar jag säga och kommer osökt att tänka på satsdelar.

       Subjekt och predikat. ”Jag rider på dig”.  Vad är det som händer? Någon rider. Predikat. Vem rider? Jag som är subjekt. Vad rider jag på? 
Ja, låt oss kalla dig min predikatsfyllnad. Sämre benämning kan du få.
       
     Vackra ord då. Hm. Jag har fastnat i könsträsket och kan inte ta mig vidare. Finns det några vackra sexuella ord?

 Cunnilingus låter ganska bra tycker jag. Ja, ni vet det där man gör på partnern med munnen.
 Fellatio gör man med munnen likaså men det låter mer likt en opera av Puccini. Eller Beethoven eller Mozart.

      Mozart är ett snyggt namn tycker jag. Symfoni klingar också vackert i mina överlastade öron. 
En symfoni i g-moll gör att jag kommer i beröring med mina känsliga punkter. 
G-punkten en är en av dem. För att hitta den måste man passera blygdläpparna och det är ett fult ord. 
Klitoris är jag inte sådär överförtjust i heller även om det finns de som har varit det genom åren. 
Nej,buskablyg är jag inte och buske är inte heller något vackert ord. Jag syftar på den buske som avtecknar sig i form av en trekant på venusberget. 

     Venus är ett vackert ord, tyvärr alldeles för använt. De andra planeterna har fått låna sig till en hel del prosa och poesi de också.
 Företrädesvis är det väl Solen och Månen som ger inspiration. Mångubben är en aning sliten nu, även i barnaöron kan man tänka. 
       


 Varför kommer jag att tänka på analus? Anal-lus? Ja. 
Det kan man säkert få om man ägnar sig för mycket åt vissa saker utan kondom.
Nu kommer jag att tänka på kondylom, den lömska lilla könssjukdomen som bildar vårtor på könsorganen.
Bland annat på penis. Den benämningen på mannens organ känns lite slitet men är bra att ta till när man inte vill uttala det där andra, fula, på tre bokstäver.

 Ja, fula ord finns det en hel del och vackra också. Men jag kommer inte på några just nu.
    ”Skönheten ligger i betraktarens öga ”för att använda en sliten fras och”skönheten ligger i användarens mun”, för att skapa en ny.
                      Det är ett helvete att vara poet.

Ha en bra dag! / Kim

                     

                     


4 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma ha en riktigt fin lördag med sonen och katten <3 Kramar från A-K

steffo1535 sa...

vemfan vill ha gröna bananer??*skrattar*

Unknown sa...

Kram, kram <3

Unknown sa...

inte jag i allafall ;) hehe/ kramizzzzzzzzzzzzz