tisdag 22 januari 2013

hoppa i galen tunna

God morgon min vän !
Ännu en tisdag och ännu ett snöfall utanför fönstret.
Känner mig lite trött. 
Mest på mig själv för att jag tar dumma beslut ibland och för att jag så lätt faller för smicker.



Har suttit här ensam så länge och när jag träffade en man som jag känner sen innan; ja då var det kört.
Trodde det skulle kunna bli något men tji fick jag. Att vara med honom var ungefär som att gå på krossat glas.
Han är svartsjuk och kontrollerande och ringer gärna 15 ggr om dan för att kolla vad jag gör.

Så igår fick det vara nog. Jag sa upp bekantskapen. För hur ensam jag än känner mig; så är det bättre än att sitta fast i en relation som inte leder nån vart. Eller i värsta fall ner i fördärvet.



Ja, ja...jag har bara mig själv att skylla som hoppar i galen mans-tunna gång på gång.
Har haft så många destruktiva förhållanden i mina dagar och tyckt att jag inte är " värd bättre ".
Men nu får det vara  slut med det. Jag har planer i livet. Med eller utan en man. ( antagligen utan :))
Ska börja jobba i kyrkan i morgon om denna förbaskade förkylning bara släpper.
Ska börja simma med en kompis. Och framför allt ska jag gå vidare med...




...mitt körkort. Blev såååå lycklig över det positiva beskedet. Har ju inte haft det sen 2009 då det drogs in på 12 månader.
Wow! Vi får väl se om det räcker med läkarintyg 
och negativa urinprov sedan ett år för att jag ska få tillbaka det.

Eller måste jag kanske lämna mer prover och köra upp? Det är min viktigaste fråga i Livet just nu.
Hur jag ska kunna få den lilla rosa inplastade saken som ger mig rätt att göra något jag ÄLSKAR ?
För att köra bil är nog det roligaste jag vet. Har stenkoll när jag är ute i trafiken. Och är lugnare än nånsin.




Men just nu känner jag mig mest trött. har en smula huvudvärk av det ihållande lilla viruset som slagit sig till ro i mina ansträngda luftrör.

Min kontaktperson kommer och hämtar mig vid ett-tiden. Vi ska åka och handla mat. 
Känns inte alls lockande men kylskåpet är tomt och behöver fyllas på innan tonårssonen kommer.

Hade tänkt simma också men det struntar jag nog i.
 Dumt att ge sig in i mer dumma saker än de jag gett mig in i på sistone...:)



Så nu är det dags att hoppa ur den galna tunnan och ner i badkaret och ta nya tag.
Dags att växa upp lite igen och sikta mot mina utstakade mål.
För jösses,  jag är en riktig  naiv tonåring ibland :) 
Men det är väl mänskligt antar jag--att fela. 
( skickar med en låt i denna blogg )

Ha en fin dag min vän och se upp var du sätter fötterna :) / Kim

The Killers – Human

4 kommentarer:

steffo1535 sa...

been there done that..men man överlever..kram påree kimsan *L*

Anonym sa...

<3 Sånt händer alla ensamma själar man både vill och inte vill ha närhet. Bli klar med dig först så kanske prins charming finns därute inte en som vill äga dig utan förvalta din person, ge kärlek och se den du verkligen är. Ha en mysig helg med sonen och ge dig själv en klapp på axeln för att just du är DU kram finaste <3 A-K

Unknown sa...

Kram finaste Stefan <3

Unknown sa...

tack käraste fina Anna-Karin <3