tisdag 8 januari 2013

En helt enkelt underbart fantastiskt slapp och skön dag ..:)

God kväll min vän :)

Sitter med min doftande kopp kanelkaffe, en avocadomacka med kaviar och lyssnar till spansk gitarrmusik på datorn.

Katten kom in och var trött och frusen så vi gick och lade oss en sväng under täcket i mitt avskalade sovrum.




Det känns så skönt att komma in där för det finns bara det mest nödvändiga i det rummet till skillnad mot alla mina tidigare sovrum där jag haft tv och stereo och en djäkla massa  massageapparater och annat bråte...

Kanske håller jag äntligen på att inse Vad  som ska vara på Vilken plats för att må som bäst? kanske, kanske...:)

Jag har haft en fantastisk dag. Avslappnad och skön. Kröp ner i ett bad som doftade Fenjal. Älskar den doften!
 Ett av de många njutningsaromer som gått i arv från min mamma...




När jag klev upp ur badet så slog det mig plötsligt varför alla badar sina barn på kvällen..
Vilken insikt vid 52 års ålder va? jo, man blir ju dåsig av att bada så man sover skönare....:)
I bland så blir jag så förvånad över min hjärna. Det känns som om jag upptäcker nya saker som funnits i mitt liv men som jag aldrig brytt mig om att värdera särskilt högt.
Nej, de snabba flykterna in i dimman har varit min melodi.

Jag började läsa en bok idag. Inte illa med tanke på att jag har svårt att läsa en rad innan jag glider iväg..
Att ha vara en person med  koncentrationssvårigheter är ju lika handikappande som att vara en med dyslexi, tycker jag. 

Lika svårt måste det vara för båda i alla fall att ta in information via tryckt papper eller via  en flimrande skärm.
( Tur att det finns ljudböcker )

Men jag lyckades i alla fall läsa tre kapitel.
 Boken handlar om acceptans. 
Att kunna stanna upp och acceptera sig själv i detta tidevarv då allting går så alldeles för djäkla onödigt fort.
 brum, brum..





Bilar går också fort. De brummar på från punkt A till B. Nu ska jag posta brevet i snart och se vad mina chanser blir? 
Kommer jag att tillhöra de brum-brummandes skara inom ett år ?

Jösses vad jag ska köra i så fall. För det finns få saker som gör mig lika avslappnad som att köra bil.
Nja, det skulle vara ett Fenjaldoftande bad då :)

Jag gick och lade mig i sängen efter att ha fått ett samtal från Ylva i Svenska Kyrkan.
Jag får hjälpa till med barngrupperna!! Hurra! Nån behöver mig!
Och i morgon kommer hon och några till och hämtar mig så vi kan prata ihop oss. De bjuder på bowling och middag..:)

Ja, du förstår säkert vad en sån sak betyder för mig som varit så isolerad.

När jag somande till med kissen på armen var det ljust ute. När jag vaknade var det mörkt..ute..inte inne...i Mig :)

Jag har haft ÅTTA bra dagar! Åtta dagar utan ångest! Wow!
Är detta året då jag ska få belöning för mitt tålamod? År 2013 och skördetid !

Ha en fin kväll! / Kimsan



Spanish Guitar – Besame mucho

4 kommentarer:

steffo1535 sa...

Belöning??...Näää,det där med att må gott är mera skörden av vad du gör raring..det e din förtjänst.Pyssel o kram :)

Unknown sa...

Ja så är det nog :) tack gulle Dig <3 P& K :)

Louise sa...

Åhhh jag älskar också Fenjal, märker att vi har vissa likheter. Vi har levt olika typ av liv men jag känner ett samröre med dig. Den där boken borde jag läsa, måste skaffa den! <3

Helene sa...

Jaaaaa!!!!!! Där ser du att du är behövd och önskad! Kram <3