måndag 7 januari 2013

Inte utan min mus....



God morgon min vän !

7 januari och ute är himlen färgad i purpur och guld bakom mina skira gardiner.
Jag vakande som vanligt vid halvnio efter en god natts sömn. 
Har inte ens behövt gå på mitt nattliga toalettbesök som jag brukar ...yeah :) 
Thank God for small favours .




Har inte heller haft några knepiga drömmar i natt. Bara de gamla vanliga om att jag ska flytta men inte kommer iväg.
Drömde om Leif, min käre Leif som gick bort 2009. 
Vi skulle dela på en vinare men det kom en vakt och hällde ut innehållet i flaskan innan vi hann dricka klart.

Jag fick blåsa på behandlingshemmet och det var ju promille , of course...
Som sagt, ingen direkt knepig dröm ..:)

Drömmer ofta om döda människor. men det skrämmer mig inte. Nej död betyder ju liv i drömtydningen enligt vad jag förstått.






Och nu sitter jag här och skriver igen. Ringde min käre J55 och berättade att jag mår bra . Förvånansvärt bra :)

I går bestämde jag mig för att sälja min Laptop till Kenneth, ( sonens pappa ) ; han har ju ändå lånat den i 3 månader.

Kanske är det ett misstag men jag är ingen fan av bärbara datorer.
Nej jag vill ha ordentliga knappar som jag kan sitta och dunka ner och förvandla till ord...

Men mest av allt vill jag ha kvar musen. Min mus som jag älskar att klicka på för att få saker att öppna sig.
Att gnugga på en platta ger mig inte alls samma tillfredsställelse.
Är nog inte tillräckligt lätt på hand för att det ska fungera ...

Min gamla stationära börjar tugga och protestera med sitt ynka ramminne när jag försöker spela nåt spel, men jag älskar den ändå för jag har ALLT i den.
Bilder och lösenord till en massa saker. Låt den inte gå sönder, please :(
Låt mig få fingra på min mus en lång tid framöver :)




När jag skrivit klart detta ska jag stoppa fingrarna i diskvatten. Så skönt det är att känna de varma bubblorna kring fingrarna. Och så ren man blir av YES diskmedel.
Ok, det kanske var smygreklam, men vissa saker måste jag ha vissa märken av. Och YES är  oslagbart inom diskmedel-djungelns område...

Och Findus är bra på soppor och konserver. Så jag slog till när de hade två burkar för nästan samma pris som en :)
Mina matvanor är under all kritik . 
Tycker det är urbota trist att laga mat till mig själv. Gör inte du?

Köttsoppan kan bli riktigt god om man lägger till några hårda mackor med stark ost och ett glas mjölk . Intalar jag mig :)




Och det var väl allt från Svart katten för tillfället. Önskar dig en trevlig måndag wherever You are :) / kram Kim

Electric Light Orchestra – Sweet Talkin' Woman

8 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon Kimsan !!!
För det första så har jag en laptop med mus :)) finns faktisk sådan så jag är nöjd. Fördelen är att jag kan ta med den i olika rum alltså behöver den ingen fast plats. Hm ja jag hade en stationär men tröttnade då den mest segade och stannade haha. Dagen har bjudit på mycket trots att den inte pågått så länge. Nu ska jag ta på mig skorna och ta en promenad. Önskar dig en skön dag <3 Kram A-K

Louise sa...

Vacker bild från fönstret du fick till. Håller med dig ang märken..Yes måste man bara ha. Sköt om dig. Kram <3

steffo1535 sa...

Hej rara kimsan..din mus tänker jag inte kommentera alls*S* Däremot kan jag ju säga att "jag tycker om dig"...Vi behöver laga mat tillsammans ngn dag..då slipper du findus o makaroner...och jag slipper dafgårds lasagne och färdika köttbullar..puss o kram påree :)

Unknown sa...

Detsamma kära Anna Karin, du är en underbar vän <3 kram

Unknown sa...

Stora kramen till dig fina, fina Loiuse <3

Unknown sa...

Nästa gång hemmet åker på en resa till Växjö så följer jag med och träffar dig..om du kan på en lördag elr söndag vill säga ? tycker om dig också <3 mycket ! kram

steffo1535 sa...

jag kan o skulle bli jätteglad men det är du som bestämmer dag..<3 och tid :)

Unknown sa...

Så får det bli :) är ju beroende av skjuts :) kram