onsdag 9 januari 2013

Veckovill så här i början av året..

God morgon !

Gråväder. Kaffe i koppen. Katten utsläppt. Billy Idol ur högtalarna.
Och jag vet absolut INTE vad jag ska skriva om :)
Antar att det får bli en guidad tur i min vindlande hjärna...




Blev du förvirrad nu?  jag också .Det är väl inte....nej det är den 9 :e idag...:) Har ingen aning om varför jag skrev 13.

Men den här bilden kom upp och den får duga för idag orkar jag inte ta några bilder på mitt kaffe eller mina cigaretter eller mitt nikotinplåster :)
Och den har ju ett bra budskap.

Som sagt, idag har jag tappat fart. Har väl varit pigg och uppåt tillräckligt många dagar nu tycker min kropp..:)

Jag lyssnar alltid på radion när jag vaknar. I dag pratade de om att förskrivningen på sömnmedlet Melatonin har ökat med 335 % under de senaste åren.





Jag är INTE förvånad. Med den snabba takt som allt går i; så kan det vara svårt att somna.
Det som skrämmer mig mer är att förskrivningen av lugnande medel till bar och ungdomar ; ökar lavinartat.
Vad har de för chans att ta sig ur pillerbruket när de blir äldre? 
Ja, jag vet inte. Men jag vet att jag började knapra piller i mina tidiga tonår och jag älskade det!

Har käkat Benzo halva mitt liv och det var den värsta avtändningen jag  någonsin har haft.
Ibland längtar jag ihjäl mig efter mina små 1 mg Zanor. 

Jag fick saker gjorda när jag åt dem. Jag var lycklig när jag vaknade och visste att jag hade mina lila piller i lådan.
Jag ville inte leva utan dem. Ville inte gå ur sängen utan att veta att de fanns där.

Nu har jag varit fri från dem i 18 månader och är faktiskt tacksam för att slippa den stressen det innebar att skaffa fler piller; att sälja piller ; att byta piller; att räkna piller...




Jag sitter här och skriver och är trött som fan faktiskt. Vet inte varför? Har inte ansträngt mig mer än vanligt.

Men jag vet att jag är trött när jag INTE orkar lyssna på musik. 
När jag skiftar musik hela tiden men inget vill gå in och få fäste i hjärnan.
När jag egentligen vill gå och lägga mig igen.

Och just idag borde jag ju vara glad för idag ska jag till Vetlanda och bowla. 
Idag ska jag träffa människor och prata.
idag ska jag inte äta ensam utan i sällskap med andra.

Hmm, ja idag är en olämplig dag att vara trött. men det grå vädret drar ner mig. Att titta ut är som att titta in i en grå tunnel utan slut.

Trist. Trött. Kaffe i koppen. Hjälper inte. Cigg. Smakar inte gott. Musik. piggar inte upp. 
Så over and out for now :) Ha en fin dag ! / Kim

2 kommentarer:

steffo1535 sa...

Har du tänkt på en sak rara Kimsan..Du är en jävligt lyckligt lottad människa som tagit dig ur benzoträsket...Det e fan ingen lätt avtändning och efekterna av den kan ju bara poppa upp långa perioder efteråt...min erfarenhet säger mig panik och ångest utan dess like...oförmögen att möta människor och berg o dalar som är helt ologiska..lång tid efteråt..jävligt starkt gjort av dig kim..det gör mig glad för jag tycker uppriktigt om dig..stor fet puss o kram

Unknown sa...

Tack finaste <3 Och jag tycker om dig <3 Stora kramen härifrån <3