onsdag 2 januari 2013

2 januari och...onsdag?

Gooood Morgon!
Och det är verkligen morgon! Jag kan inte minnas 
sist jag var uppe innan det blev just, men idag hände det.
Jag vaknade upp efter en märklig men skön dröm :) Vill du veta vad jag drömde?




Jo, jag drömde att jag mötte Jarl Borsén på sjukhuset. Ja sa " Är inte du död? "
Han försäkrade mig om att han levde. Men det var på sluttampen och han ville ha mig som sköterska för hans läkare ville ge honom 20 alvedon om dan.
Och det räcker för att levern ska svikta.

Jag drömde vidare att George Clooney var lokalvårdare på sjukhuset och han sa att : 
" Du är kvinnan i mitt liv, följ med till Amerrikka". Och han sa det på perfekt svenska:)
Jag drömde att pappan till min son hade Alzheimers och att han ville ha sex med mig en sista gång innan han blev senil, men vi befann oss på en porrklubb som liknade Twin Peaks; så jag sa NEJ TACK :)

Jag drömde om min döda farmor som sa att hon föredrar Cary Grant framför George C. Sen gick hon och bryggde kaffe i isvatten.




Och sen vaknade jag . Pigg som fan. Men med en vagel i ögat. Min vän Steffo säger att jag betat av hela kroppen i Bloggform, men jag tror han har fel; jag har inte skrivit nåt om ögat :)

Jag ÄLSKAR att drömma! Jag lever där i min inre värld varje natt med drömmar som är så lustiga att jag undrar: "What? Vad vill du säga mig? " :)
Och min drömfångare verkar inte fånga något; mer än flugor kanske...





Sitter här med ett tjut i örat . Sorry Steffo :) Jag har så mycket i skallen att det tränger ut i både ögat och örat.
Och jag har börjat spela Wordfeud. På min tid sa man Alfapet. Men den tiden är förbi och jag förlorar hela tiden. Fuskar de eller? :)

På min ADHD-utredning sa psykologen att hon INTE sett så dåliga resultat på arbetsminnet, på tjugofem år. Hmm.
Hon verkade ha rätt. Strategi är inget som finns lagrat i min hjärnbark :)





Ok. Bara att gå vidare. Skippa tanken på att spela schack. :)
Som sagt, i dag är det visst onsdag och jag är lika veckovill som alla andra.
Visst tror man att nya året ska börja på en måndag?

Jag var duktig igår i alla fall. Rökte bara de fem ciggen jag lovat mig själv och åt nyttigt. Gissa om jag har huvudvärk!
Att avgifta sig på både nikotin och socker, gör om det om du kan :)



Jag vet inte om det håller hela vägen, men jag känner en liten förändring runt midjan och det kan behövas för jag har lovat min granne att hon ska få köpa mitt köksbord.
Vi bor på tredje våningen båda två ( i samma hus tack o lov ) och mina knän är inte i bästa skick. Oooops, I did it again :) Pratade om en kroppsdel..hehe..

Undrar du över sprutgrädden? Den är inte till mig, nej, den är till lilla missen som vill börja morgonen med några slick.
Själv ska jag skicka kort och nöjer mig med att slicka frimärken :)

Och det var allt för denna morgon gott folk ! Ha det gott i vårvädret :) / Kim

5 kommentarer:

Louise sa...

Härliga du:) vilken skön läsning. Min hjärna började jobba..om du ska sälja köksbordet vad ska funkar ha för bord då?? Köpa nytt antar jag, vet du vad du ska ha, hur ser det ut? nyfiken. Blir glad över dina bilder och att läsa det du skriver även om det ibland tunga ord. Kram

Louise sa...

Fel..inte funkar utan DU skulle det stå...blir galen på dessa "smarta " telefoner.

Unknown sa...

Jag har ett köksbord vännen, men inga stolar..så jag får väl skaffa det innan jag säljer.,,,och jag trycker ALLTID på fel knapp på moben :) hehe stor kram min vän <3

steffo1535 sa...

Hahahaha..du har bevisat det raring...du e helt underbart "loss"..Det där med minnet ska du inte ta så alvarligt..Mitt spelar antagligen i samma division och dr sa till mig att "lite" dåligt är det...men den dr har aldrig mekat med verktygslådan ...då hade han fattat att jag spenderar 2 tredjedelar av mitt liv letandes efter grejer jag förlagt och gissa om språket i trynet på mig är vackert om jag har bråttom...att sätta sig i badet med kallingarna på ..eller ställa osten på skohyllan samtidigt som skorna åker in i kylen är vardagsmat..det roliga är att jag alltid hittar grejer jag sedan länge har förlagt..kram på dig lilla kimsan..din mage är säkert bara lite gravid så det reder du ut med små promenader..

Unknown sa...

hahahahahaha!!!! ew are a mtch made in heaven verkar det som :) kramen till dig <3