fredag 4 januari 2013

Och vintern syns inte till...:)

God morgon Sverige!

I dag känner jag mig ovanligt hurtig. Yippi! 
 Fredag 5 januari och allt är lugnt. Vaknade tidigt ( i mitt tycke) och med hopp om en ny vår.
Sitter här och spelar Booggie på Spotify.....det svänger katten :)




Jepp. Och katten verkar glad och tacksam fast jag körde ner ett avmaskningspiller i halsen på henne igår.
 Eller kanske på grund av det ? Hon har blivit så mager och eländig igen efter att hon börjat springa ute. Pälsen är matt och hon har ingen matlust.





Förhoppningsvis blir det ändring på det nu. Vet inte hur lång tid det tar innan resultatet märks men min lilla Ziva förtjänar att må bra för hon får mig att må bra. Hon älskar verkligen mig och varje morgon ligger hon och snuttar på min arm.

Tror hon blev övergiven av sin mamma eftersom hon gillar att" amma " min arm. Men det får hon gärna göra. Jag är ju hennes nya mamma. 
Storlejonet Kim :)




Kim med föresatserna och rökhostan. Jag köpte som sagt ; nikotinplåster. De ligger oöppnade på köksbordet. Inser att jag måste göra upp nån slags tidsplan för rökstoppet.
För i går kom ett besked som fick mig att hoppa i taket. Eller, jag hade gjort det om jag hade orkat lyfta från marken.
Jag sa till kompisen; efter att beskedet gått in : " Fan jag känner mig riktigt kåt på Livet! "
För det hon sa hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat ana. Och jag har vildare fantasi än de flesta som du säkert märkt :)




Så just nu är jag riktigt upphetsad och har verkligen, verkligen ; hopp om en ny bättre tid. Så jag har svårt att låta bli ciggarna för när man blir upphetsad så röker man; eller har sex ? Men samlag är ingen option för mig just nu så jag får nöja mig med cig....

Men tro inte att jag INTE tänker sluta, för det funkar inte längre att hosta och andas tungt som en frustande noshörning ...

Men som sagt, ( åh, vad jag tjatar :)) så är jag sååååå glad! Och jag kan tyvärr inte avslöja varför. Nej, inte förrän i mars kan jag avslöja detta. 




Fast det känns som mars redan om man tittar ut över det soliga hustaket. Yapp! Jag sitter här i min nya kontorsstol och känner mig som en pianist när jag slår ner tangenterna i rasande fart. Booggie min vän Booggie :)
Vilken glädjande musik det är! Tack Tommy för att du tog mig in i det musiklandskapet :) ( och skicka länken till Beach Boys  :))

Är så glad för mina  vänner. Och för  alla mina nya och gamla Facebook-vänner speciellt. 
Är så glad att jag har hittat Steffo, även om han vill tvinga in mig i en alldeles för liten baddräkt och släpa mig till badhuset :)
Puss till er killar! 
Jag vet  ju att ni läser detta. Och kram till er andra som läser också. Har kommit upp i ett snitt av 40 läsare per dag och det är ju fantastiskt !

Att jag skriver intressant nog att roa så många :)  ja, det gör mig glad.
 Mitt skrivande är mitt andningshål här i Livet. 

På min Blogg kan jag vara mig själv. På min blogg får jag skriva vad jag känner och uttrycka den jag är.
En mycket verksam terapi faktiskt. Och för long-distance friends kan jag uttrycka hur jag mår utan att behöva lyfta luren :)




fast jag ladde på idag. Måste ju kunna hålla surfen igång :) och wordfeud.  Börjar tycka det är tråkigt att förlora hela tiden. 
Spelet brukar börja så bra och sen drar motspelaren iväg och plötsligt står det 160-320..pust :)

Jag vet inte om jag har mindre chans att vinna eftersom jag INTE har köpversionen..eller om jag helt enkelt är för lat för att orka tänka..:) har ju femton spel på gång samtidigt...
That´s me...allt eller inget :) Bara att acceptera.



Borde ta ner tomtegardinerna. Känns lite fel att ha dem uppe när solen skiner över det snöfattiga landskapet.
Ja, det känns fel överhuvudtaget att hålla kvar den jul som passerat utan göra nåt större intryck.

Borde laga mat också. Har världens sämsta matvanor och det är fan i mig ingen vidare ekonomi i att gå och köpa färdiggrillad kyckling klockan fem på eftermiddagen när magen skriker för att den inte fått sitt behov uppfyllt.
Men man kan ju inte tillfredsställa alla, eller?




Apropå det, så fick  jag ett tråkigt mail igår. Från en kvinna som lade sig i mina angelägenheter med en gemensam vän som är " On hold ". 
Sånt kan göra mig förbannad!
 Jag bevarar ett förtroende vänner emellan och skulle ALDRIG nedlåta mig till att kliva i den sandlåda som kallas Pajkastning.
Jag är inte Guds bästa Barn men något har jag lärt av mina gångna misstag och det är att : 
"Gör inte mot andra vad du inte vill att andra ska göra mot dig."
Och det räcker en bra bit.

Dessutom är jag  för gammal för att hålla på med skitsnack och intriger. 
Eller för luttrad. ; -whatever-, jag vill vara en så bra människa jag kan men jag vill inte lägga energi på blodiglar. För de suger :)

Så  idag ska jag göra som boken råder : ta ett steg på vägen mot mina mål. Klicka på bilden om du vill kunna läsa texten...

Alvin Lee – Keep On Rockin' 

Och glöm inte min vän. Livet är kort, så keep on rocking :) Kram ! / Kim

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Kimsan !!!
Inte alls konstigt att man upprepar sig när man mår BRA !!! det är oss väl unnat att just få må bra så jag tycker det är sött. Tänk inte så mycket på själva rökstoppet utan ta det i rätt takt. Jag slutar ju bara tvärt och för mig fungerar det bäst så. Ja ja nu har jag rökat 2 paket på 1 vecka jag vet men har inga som helst tvivel på att låta bli igen.Någon jag känner gjorde som du gav siv 5 cigg dagligen och drog sedan ner till 3 dvs morgon bloss eftermiddag och sist nattbloss. IDAG 2 år senare röker hon 1 om dagen gissa vilken??? ja jo morgonblosset med första kaffet:) Man ska inte sladdra runt och förtroende ska man hålla man mår helt enkelt bara bättre av att hålla sig borta från skitsnack. Man ska se om sig och sitt hus först. Önskar dig allt gott denna härliga solskensdag. Här hostar man och nyser och fryser. Kramiz A-K

Unknown sa...

DEtsamma finaste vän <3 Och tack för att du läser och delar med dig av dina tankar <3 stor kram!

excessive sa...

Älskar att läsa din blogg så jag får känslan av att vi träffas och att jag känner dig bra fortfarande. Det är fredag den 4e hoppas jag verkligen :)bara för att peka som datumpolis :)Love U.

Unknown sa...

ja, jag märkte det gumman :) för sent :) saknar dig <3 kram

steffo1535 sa...

nänänänäääääääääääää..jag vill inte tvinga in dig i en för liten baddräkt...passar den inte behöver du inte alls ha den på dig raring*S*..kram på dig..glad du e glader

Unknown sa...

hahahaha..ska vi till Varberg och bada nakenbad då mitt gull? annars åker jag väl fast för förargelseväckande beteende :) blink och puss o kram :)

steffo1535 sa...

*hmmmmmmmm tänker*....varberg e ju fint *L*