lördag 8 december 2012

Sagan om den känsliga tarmen

God middag i snölandet!
Jag stod och diskade när jag kom att tänka på en rolig episod. Ja, för mig i alla fall,
kanske inte för mina nära och kära. Eller, definitivt INTE för min nära och kära :)




För många år sedan hade jag och min familj ett hus. Med badkar. Och jag gillar ju att bada.
Och på den tiden gillade jag att fisa också. Eller rättare sagt; jag kunde inte hålla det innne. Hade konstant ont i magen och gasbildningar.
Så jag fes och fes och fes och det luktade ruttet kött. Men som sagt, jag kunde inte stoppa det ....sorry i efterskott familjen :)





Så jag tog ett bad en kväll och fes i badkaret..Och du vet; i varmt vatten blir det värre. Fisen smög sig upp längs skinkorna och rullade längs badkarskanten för att slutligen lägga sig som en dimma i det heta utrymmet.
Kenneth ( min dåvarande sambo ) kom springande med skorna halvknutna. " Fan, nu är det stopp i trekammarbrunnen! " skrek han. " Jag måste ut och stöta ner skiten."

Jag började gapskratta. "Nej, det är bara jag som fes", pep jag.
" För helvete, väste han och höll för näsan " det är nåt allvarligt fel på dina tarmar! "
" Förlåt" , fick jag fram mellan skrattsalvorna.
Denna anekdot älskar Kenneth att berätta för alla som vill lyssna :) och nu berättar jag den för dig....


Ja, jag vet inte om jag gör rätt som bjuder på denna berättelse men tyck inte illa om mig :) jag har rättat till problemet. Insåg att jag måste vara överkänslig mot nåt. Och förra året insåg jag att det inte var något fel på mina tarmar förutom att jag INTE tål laktos. Så jag har kommit så långt att jag dricker laktosfri mjölk. Men jag glömmer att det är laktos i så mycket annat.
I bland kan jag vräka i mig glass och naturligtvis får jag ont i magen. Fiser, fiser, fiser. Och katten skuttar förskräckt in i sovrummet...




Ok. Vissa saker kanske man inte ska skämta om men jag gillar verkligen kiss och bajshumor.
Det kanske inte är så rumsrent med fisar. Nej, det är det fasen inte ; jag får vädra länge efter mina.
Men det kunde vara värre. Jag kunde ha så stora bröst att jag inte kan resa mig upp. Och hur kul vore det? 
Men jag fiser inte så mycket längre. Det är ganska rumsrent här nu :)

Ha en fin dag i friska luften ! / Kim

http://www.youtube.com/watch?v=3Nua5klb4Os&list=FLPWyfYyAV7yYueoA0boD4mg&index=1

Här kommer lite mysig musik som heter " A change gonna come" / kram på dig 

2 kommentarer:

Excessive sa...

Önskar dig o din katt en fisfri dag. Själv har jag fått fan i tarmarna sedan ett år tbx,blir operation men fram tills dess käkar jag fisfria tabletter som funkar sådär :). För nog sjuttsicken smyger den sig fram under täcket och fram emot sambon :).......kramar o pussar

Unknown sa...

hehe..ja, lycka till med magen, hoppas den blir bättre på sikt och med medicin <3 love U <3