torsdag 20 december 2012

Rena rama frossan...

Hej igen!
Kväll i min tillfälliga lya. Jag sitter här och tittar på ett program om feta människor som går ner en massa i vikt under ett år.
Och så tar jag mig en smörgas och en kaka och lite smågodis och tänker : Att såååå fet är ju i alla fall inte jag än "....


Nä, nä..men jag kan ju bli. Jag behöver ingen våg för att veta att jag har gått upp en massa detta år. Det har fördelat sig ganska jämt över kroppen men som sagt. .i helfigursspegel och utan kläder, så vill jag faktiskt skrika rakt ut, när jag ser vad jag ätit mig till :)

Jag gillar MAT! och GODIS! Och FETA såser älskar jag. Och choklad kan jag faktiskt trycka i mig en hel del innan jag ramlar ner i sockerkoman och snarkar ljudligt en stund därefter :)
Herregud! Tänk om man slapp alla anvisningar om hur man ska se ut. Vad man ska äta och inte äta. Hur man ska äta och när man ska äta. Och jösses vad man har högt BMI om man mäter ! Nästan lika högt som BNP :)
Och dessutom så ska man helst inte ha sex om man inte har en perfekt kropp. Tänk på fettpocenten Helga :)



Jag hade tänkt skriva om frosseri så här i juletiden. Om hur löjligt mycket man äter på samma dag. Jag var på jullunch idag och visst är det gott men jag stannade vid Janssons ( ett måste ) och prinskorv och köttbullar.
Mina bordsgrannar startade upp med sillfat och lax och hovmästarsås och för ett ögonblick fick jag en bild av hur det ser ut när det blandas i magsäcken tillsammans med julmust...Öööörk !
Men det var som sagt; bara för ett ögonblick; strax innan jag högg in på min mat :) 
Och har du märkt att i jultider så är det fan inga artiklar om bantning. Nej, de kommer efter nyår. För då ska man ju börja sitt nya liv med bantning och allehanda stopp av de konsumtioner man hänge sig åt..pust och stånk och stön...




Mmm.. frosseri sägs vara en dödssynd som banar väg rakt ner i helvetet. Och det tror jag på. För att väga 360 kilo och andas i respirator med  allehanda liggsår på kroppen måste vara en helvetets förgrund...
Så, nu har jag betat av två dödsynder på en dag. Nu ska jag beta av resterna på min tallrik. För det är ju bara jul en gång om året, inte sant ? :)
Ta hand om dig! / Kim      

Inga kommentarer: