söndag 2 december 2012

KÄRLEK vill jag ha......om än bara i små röda paket..

God 1 advent på Dig !
Jag sitter här med en klump i halsen. Känner mig så ensam. Det är något med juletiden som gör att jag känner av allt jag har förstört. Allt jag saknar. Jag ser inte bakåt, nej, då skulle jag
inte orka leva med mig själv.
Men jag saknar Kärlek i denna välsignade tid så allt rör sig om gemenskap och Kärlek.



Jag har Facebook -vänner som skickar kärlek via inlägg och det är jag tacksam för. Men Livet är ju inte artificiellt. Livet är påtagligt. Och Livet är Här och NU. Och jag känner en sorg över att tiden håller på att rinna iväg för mig.
Jag har inte många vänner. Jag har lätt att knyta kontakter men  svårt att släppa in nån helt och hållet.  Men när jag gör det så ger jag hela mitt hjärta och min själ. Lämnar ut mig och blir sårbar.
Och OM jag gör det och blir sviken av någon jag litar på;  så gör det riktigt ONT!





Då blir jag liten. Och rädd. Och försöker hitta någon från mitt förflutna som tyckte om mig.
Nån som känner mig och vill hålla om mig en stund.
 Nån som vill vara min vän och låta mig vara liten. Nån som inte ser mig som det sexobjekt jag alltid varit.
Jag känner att den tiden är över. Jag känner att mycket av den jag varit ; är borta.
Jag vill inte längre vara stor i orden eller promiskuös. Jag vill INTE vandra från famn till famn för att få en kort stunds illusion om kärlek.
 Nej, jag vill ha en tillhörighet. En gemenskap. Jag vill få känna att JAG duger som jag ÄR!




Jag önskar att tomten blev min vän. Att han symboliserade det GODA.
 Att han kom med en gåva till mig. Något som varar Livet ut. 
Jag önskar att han kommer med en säck full med Självkänsla. 
Och med Mod så jag kan klara mig genom mina djupaste svarta dalar och komma upp; 
stärkt och glad över den jag ÄR.
Men vissa dagar när jag knäpper på Datorn och får upp kommentarer på Loggen så minns jag många s k vänners svek. 
Minns människor som jag kunnat gå i döden för. 
Och minns hur de så lättvindigt kastade bort min vänskap för att gå vidare till nån mer intressant. Till nån yngre. Nån snyggare. Nån som inte är JAG :(




Ja, du har rätt. Det är en sån dag. En dag när jag tycker lite synd om mig själv. När jag känner mig oerhört ensam och vilsen i  Första Ljusets tid.
Min enda vän har flyttat och jag kan inte ersätta henne med någon. Jag har tappat tron på min röst så här inför körens uppträdande i kväll i Kyrkan.
Och jag avskyr, verkligen avskyr, att sitta här och känna mig så liten och sårbar!
Men det drar sig mot Juletider och då drabbas jag ofta av depressioner. Och saknad. Och sorg.





Och jag kan bara sitta här och hoppas att jag kan rädda den lilla flickan inuti. 
Hon som blivit sviken från unga år. Hon som var så naiv och växte upp med tron på människor trots allt är Goda. 
Hon som sitter här som en äldre kvinna som känner hur barnet vill räddas men som inte kan rädda nån.
Jag vill ha KÄRLEK! Jag vill vara nära! jag vill betyda nåt för någon! 
Inte vara som en flyktig ljuslåga i  förbipasserande människors Liv.




Jag vill ge min livskunskap till den som vill lyssna. Jag vill ge min famn till den som vill ta emot. Jag vill uppleva känslan av att vara behövd.
Inte sitta här; långt borta från mina få kära; och vänta på att min återhållsamhet betalar sig.
Snälla Tomten, ge mig ett rött paket som tålamod. 
Ge mig glädje och stolthet över att vara just Kim. 
Den nya Kim som tackar nej till det som skadar. Den Kim som står ut med ensamheten. 
Som står ut med att ha tråkigt.


Ja, det är 1:a Advent och mitt röda hjärta klappar under det vita nattlinnet. Jag försöker rycka upp mig. Försöker göra det rätta varje dag vara en god människa. 
Vara sann mot mig själv.
Så snälla  tomten, ge mig ett stort paket med Kärlek till mig själv i år :) / Kim
p.s  tack på förhand  d.s
Mariah Carey – All I Want For Christmas Is You

2 kommentarer:

Louise sa...

Jag hoppas tomten (eller nån annan) kommer med allt du önskar! Det är du värd <3 kram

Unknown sa...

Tack vännen <3