måndag 3 december 2012

Gamla ord i ny tappning



God middag!
Jag lyckades precis sudda bort hela min blogg som jag skrev nyss.
Den handlade om författaren Kim. Om den jag drömmer om att bli. 




Nån som kan roa med sin penna. Nån som har något att ge till Världen. Nåt som Världen inte läst förut...Men jag blev så trött när jag suddade ut allt ;) så här kommer en dikt jag skrev för två år sedan---en pastich.. (.efterapning av rytmen  från en annan, redan  skriven text ) 
Du känner kanske igen den ....


 språkbråkaren ; 23
  
 språket är mitt verktyg
 mig skall inga ord fattas
 det låter mina tankar flöda
  och leder mig till orden
 där jag  finner tröst
 
 det upplyser min själ
 och leder mig  till meningar i tusental
 om jag än vandrar i skrivkrampens dal
 så saknar jag ej ord
 ty språket är med mig
 min konsonant och min vokal skall leda mig
 de bereder mig hjälp när jag söker svar
 
 ty det smörjer min själ med kraft
 och låter orden flöda fritt
 pennan och papperet allena
  skall följa mig
 i alla mina gärningar
 och jag ska bo i språkets boning
 för evig tid.
 Amen






Lyssna gärna på detta konstens musikaliska verk. Det här är njutning på högsta nivå.
Jag hör en dialog som vill ut ur dessa instrument. Och jag känner likadant för min penna..Den skriva kilometervis med sig texter och beröra ....


Ha en fin dag min vän / kramar från ett vintrigt Virserum / Kim

2 kommentarer:

Louise sa...

<3 bästaste Kim<3

Unknown sa...

kram <3