fredag 21 december 2012

Likgiltig eller helt enkelt bara lat?

Gooooood morgon!
Snön faller tätt och konstant över taken och ännu är inte tomten vaken...
Var kom det ifrån nu då? :) Min hjärna går på högvarv på morgonen fram till 13-14-tiden då den sackar ner och skiter i det mesta.
Det är den tiden då jag går och lägger mig och vilar igen för att dagen ska gå fortare och ersättas med en ny likaledes trist dag....Bitter? Moi? Nej, men på gränsen till likgiltig.



Och som Du vet så är ju likgiltighet en av Dödssynderna. Jag undrar vem som kom på det?
Att om man skiter i allt så begår man en synd. Jag antar att det var nån som INTE hade hört talas om depression...
Nån som inte hade hört talas om hur ensam man faktiskt kan bli när man lämnar allt för att börja om på nytt. 
Nån som inte förstod hur det känns när man kämpar för att ersätta något gammalt med nåt nytt men ändå inte lyckas fylla det tomma hålet inuti. 
För det finns inget att ersätta det med.
Jag har hamnat på ett berg där alla innevånare har levt sitt liv i stort sett likadant jämt och som nykomling så har jag plus minus noll chans att ta mig in i den lilla bygemenskapen .....






Jag hittar ingen stol att sitta på helt enkelt. Och tro mig; jag har försökt!
 Älskade verkligen ( älskar fortfarande ) att tillhöra kören som repar på tisdagar och gör något enstaka framträdande då och då.
Men nu är det juluppehåll till 5 februari och musiken tystnar för min del. 
Jag lånade en X-box av sonen för att kunna sjunga karaoke men spelen finns inte att få tag på :( 
Och just nu känns det livsviktigt för mig att sjunga för att ge kroppen nåt slags hopp och lite glädje.
För jag är i grunden en optimist, en människa som vill framåt. En kvinna som verkligen avskyr att stå stilla.
De tjatar på mig att ha tålamod; vännerna och terapeuterna; men jag har faktiskt inte tid eller ens ork att vara tålmodig längre.
Tiden rinner iväg och jag har försökt på alla möjliga sätt att skaffa en social samvaro, men nix, jag hittar inget som är varaktigt.
Jag finner mig själv vara ensam med katten ( som inte är särskilt pratsam :)) när kvällen kommer och jag släcker ned alla lampor i min lilla lya.





Och idag är det fredagen den 21 december. Enligt Maykalendern ska Jorden gå under idag. Jag antar att man får ha tålamod och vänta tills klockan passerar 24.00 för att se om det stämmer :)
Och går Jorden under så behöver man ju varken grubbla på dödssynder eller vad man ska laga till middag...
Men det alternativet lockar inte särskilt mycket :) Nej, jag sitter här och knappar ner mina tankar som är allt annat än likgiltiga och som kanske kan vara till glädje för dig som läser...

...säger Kim, som varje år vid denna tiden " får något religiöst i blicken"  :) Kram, kram!

4 kommentarer:

Louise sa...

Kära Kim, känner igen mig så mycket i det du skriver, som oftast! Du är "klok som en bok", nä klokare...sannare, intressantare, viktigare och ärligare! Sköt om dig finaste Kim <3 God Jul & gott nytt år!

Unknown sa...

Kära Kim! jag skulle så himla gärna hjälpa dig men jag vet inte hur. du har hört alla råd och mina ord känns bara tomma. er inte upp och försöker hitta kraften ur din kreativitet. och om dagarna är lata, då är det bara så och om du vill sjunga så sjung, behövs ingen x-box för att sjunga.

massor med kramar <3

Unknown sa...

Tack min kära <3 om du visste vad det värmer <3 kramr

Unknown sa...

du har rätt Sabine, min fina vän <3 vielen dank <3 kramar tillbaka