onsdag 27 mars 2013

Topp till tå...

God morgon !

Ja, det var ett tag sen vi sågs...
har egentligen inte så mycket att berätta om den senaste tiden men jag skriver väl ändå...:)




Jag har ju berättat om min brännskada på Fejjan redan så den känner väl de flesta till..

Efter att ha blivit riktigt förkyld i fredags så låg jag till sängs och hade ingen matlust direkt.

På söndagen kom den tillbaka med råge. Jag kastade ner två karre´kotletter i pannan och fick ett samtal på mobilen.

Glömde av köttet en  liten stund..och när jag skulle vända på de överstekta biffarna så sa det bara..splafssss..
...när jag tappade den ena och det heta stekflottet träffade mina fingrar....

Ja brännskador är inget kul. Usch , jag vill inte ens steka  nån mat just nu för minnet av den frasande oljan mot huden gör sig påmind....





Jag var och solade dagen innan jag blev förkyld. Och dum som jag var så hjälpte jag kropp och face lite på traven med brun utan sol...

Fötterna blev randíga och i ansiktet liknade jag mest en rasta-jamaican...:)





Nej, det är faktiskt inte snyggt på MIG  att vara för brun i ansiktet..jag ser gammal ut och varenda rynka träder fram med ICKE önskvärd tydlighet...

Jaha, så är det med det. Vad har mer hänt då?

Jag har pratat med min handläggare och fått en tid för nytt beslut...
Håll tummarna att jag kommer i väg till Hultsfred och kan börja om på nytt :) ( än en gång )

Jag är djäkligt sugen på att sluta röka för min andning låter inte alls bra...

Och just när jag stod och funderade på det imorse (med sex cigg kvar i paketet) så pratade de på radion om att KOL-fallen ökar lavinartat.




Fy fan !  Det är ju sjukt vad man drar i sig en massa dynga!

Jag har ju Champix på recept men har inte löst ut det. Så snart bär det iväg till Hultsfred för att påskhandla...

...och då är frågan... En limpa cigg eller nikotinplåster ?

 Det borde inte ens vara svårt att välja..men tro mig..det är ett helvete att gå upp vissa morgnar och röka..
..och jag gissar att jag tappar livslusten totalt om jag inte ens får min cigg på morgonen...

Två av mina fina tjejkompisar har slutat efter många år så varför skulle inte jag kunna ?

Ska fundera på det och återkommer :)

Kram och ha en fin onsdag ! / Kim

4 kommentarer:

Anonym sa...

visst är det ngt särskilt med fåfängan..kram kimsan :)steffo

Louise sa...

För DIN skull säger jag plåster <3 men du vet ju min åsikt i detta. Va rädd om dig..kram Louise

Unknown sa...

Tack mina vänner <3

Anonym sa...

Ta en prilla syster