torsdag 14 mars 2013

Simma lugnt....ska jag försöka göra ...

God morgon..eller god middag på dig :)

Jag är på benen. Påklädd med en banan i munnen..
Oj, det lät kanske skumt:)
 Behöver energi för att orka simma mer än hundra meter.

Jepp, så är det..jag ska ge mig av till ett badhus.
 Usch och fy vad jag bävar för att visa mina bleka feta lår som antagligen blir ännu blekare efter att vistats i klorerat vatten...:)




Ja, ja..jag ska inte simma med delfiner..nej, jag ska till Hultsfred och simma med Martin.
Vi pratade om det här med att simma påklädd...

Vissa badhus ska väl införa s k tankinis ( tror jag det heter ?)
 ; nåt som döljer kvinnor, vars män inte vill, att de visar sig för andra män...

Undrar om man kan få hyra en sån även om man är manslös och äter fläskkött ? :)



Önskar fasen att de hade solarium på badhuset. För brunt fett ser bättre ut än vitt , inte sant ? :)

Jag vill inte att du tror att jag hatar mig själv nu..nej, nej...jag avskyr bara vad jag tillåtit mig att bli...

En fet ( fyllig ) femtioplussare  utan kropps-självförtroende....

Men det går och ändra på ; har faktiskt ingen lust att sitta och vänta på att det blir juni och jag ska flytta..nej, lika bra att ta tag i det nu...

Göra idag vad jag INTE kommer att göra imorgon helt enkelt....:)



Sluta vara ett kålhuvud och hoppa upp och göra nåt åt situationen.... 

För att sitta här och sitta ; lär ju inte göra att jag kommer i mina jeans som jag köpte häromdan. Storlek 52..och de var för små..!!!

Gjorda i Korea antar jag..ja, det måste jag tro på,
 för att vara en size 52 vid 52 års ålder----är ju inge´kul hörru..:)

Men snart ska jag iväg och svettas lika mycket som min kålpudding i ugnen gör...:) 

Gött det ska bli med lite mat efter motionen...
Tror jag ska bjuda Martin också..bara för att jag har en bra dag idag :)




Inte ens den hemska elräkningen på nästan 2000 :- bekommer mig...

Jag var inne hos min vackra granne igår och fikade och hon gav mig en komplimang som jag behövde..

Tack finaste Mia ! Jag ska ta till mig råden  och inte nedvärdera mig hela tiden ...

I min lägenhet strömmar ljudet ur högtalarna..soft soulmusic..yeah...
Kålen puttrar i på eftervärme i ugnen...

Om tre timmar kommer jag också att puttra av eftervärme..hehe

Så jag är i alla fall stolt över mig själv ; att jag tar steget till simhallen ; trotsar mina rädslor och den sociala fobi jag utvecklat på sistone...



Väskan står packad i hallen och håret är uppsatt. Bananen uppäten ...:)

Nu ska jag bara skicka iväg bredbandsräkningen så jag kan fortsätta att blarra, blurra, snattra, snurra ( runt i hjärnan )  och blogga med dig ytterligare några månader....

Kram och ha en fin dag !

p s..om jag inte skriver på ett par dar..ja då är det inte musarm..
nej snarare är jag nog svettig, svimfärdig och varm...

See Ya!
Al Green – Let's Stay Together

2 kommentarer:

steffo1535 sa...

jamen du blir iaf ren raring *S*..vilka bekymmer..helt "oviktiga"..ha det gött i simhallen och ta vara i dagen*kram*

Unknown sa...

ja det ska jag göra :)jag tänker för mkt,,jag vet..men måste ju ha min terapi i skrivandet :) kramizzzzzzzzzzzzz