tisdag 5 mars 2013

Hår här och hår där..men inget hår everywhere...


God morgon min vän !

Jag säger bara en sak! Hårvårdsrulle!
För det var fan vad katthår det virvlar i luften i denna löpningens tid :)




Det är hår på kuddar, på täcken, på kläder..ja, t om på köksduken...
som väl knappast kan kallas köksduk längre ...
...utan snarareett tyg av  kathair.....istället för mohair då :)

Ja, jösses vad fyndig jag blev på blanka förmiddan då..:)

Sitter här ; påklädd för en gångs skull ; i mina håriga svarta mysbyxor och funderar på vad jag  ska sälja för att flytta smidigt och lätt ?

Lade ut en annons på en loppis igår men den är av nån anledning borttagen...:(

Någon som är borta också ; är Molly-katten ; jag har letat efter henne men ingen tur , och nu är det 48 timmar -missing som det ser ut.

Hoppas innerligt inget har hänt henne. Ska sätta upp lappar på Ica idag.




Jaha, gårdagen då...
Den avslutade jag med ett mål pasta vid 21 -tiden..wtf!
Inget att undra på att jag sväller upp.

 Dum som jag var så hade jag ost i  också , och det sa lilla ( stora ) laktosmagen promt NEJ till...
Känner mig som en grå-säl som hasar mig fram på isflaken...





Kan man bli för fet för ett fuck ? 
Ja, det undrade ju Svullo och det undrar jag med ; för nu är det jag som är svullo :)

Usch..hujedamej   :) Om du bara visste vad jag längtar härifrån. 

Längtar efter att ta mig ur denna förlamningen som tar ett allt hårdare strupgrepp på mig...

Läser affirmationer som folk lägger på FB ; varje dag ; men kan inte ta till mig dem riktigt.
För mig är det en seger att ta mig ur nattlinnet och ut i köket...

Min hjärna går det inte att övermanna..nej, har den bestämt sig för depression och apati ; ja då är det vad som gäller den dan..:)





Men jag har en vision..en bild av mig själv i tajta jeans och vit skjorta..snygg enkel och sexig...

Och jag kommer att ta mig dit..vet ju att det kommer att bli så mycket lättare att bo i denna kropp då :)

Har ju varit så här tung tidigare och gjort mig av ur fettdepåerna...

Bara att gå en sväng till affären fram och tillbaka skulle göra livet lättare..

Underlivet skulle få det lättare också..och gladare ..:)

 För att rida barbacka med höftproblem och feta lår..ja, det är nästan omöjligt :)




Så det första jag ska göra när jag flyttat ; det är att lösa ett årskort på simhallen.

Gillar att vara i vatten..känna mig lätt och dofta av klor. En gång i tiden simmade jag 6-7000 meter i veckan ; nu siktar jag på tre gånger 1000.

Så jag kommer att gå ner, lita på det :) 
I höst kanske jag lägger ut mer än ansiktsbilder på ansiktsboken :)

Men för att sluta cirkeln så vill jag återkomma till det här med Hår.
Fan vad skumt det är egentligen när man blir äldre....




Ögonbrynen växer sig långa och grå. Det ; en gång mörka håret blir grått och torrt och vasst som svinto :)

Men värst av allt är väl detta förbannade pubishår! 

Det blir tunnare och tunnare och till slut som är det över-kamning som gäller :)
" Ja, men det är ju bra" , säger männen,"då slipper jag få hår i munnen".

" Ja", skriker jag då (uppgivet ) "men det är inte du som behöver gå till badhuset och se ut som en fjortis ! "  hehe

Livets naturliga brailian wax antar jag...:)

Och om du är kvinna och fortfarande har så mycket hår att du behöver en klädvårdrulle för att ansa dig..; ja gratis då :)

Om du är man, ja då behöver du inte bekymra dig..du kommer bara att tappa håret på skallen:)

Själv ska jag tatuera in nåt på blygdbenet...nån gång :) men nu är det dags för ansiktstvätt inför dagens utflykt...

Tjingeling och ha det gott !  Lady Gaga – Hair


4 kommentarer:

Louise sa...

Haha..igenkänning!! Du får mig att skratta som vanligt..jag har en plan för den här kroppen också <3 because im wurth it <3

Unknown sa...

hehe, vad härligt :) kram käraste, det var ju ett kontroveriellt ämne så jag var tveksam att skriva om det ; men va fan ! jag bjuder på det :) kramizar!

Unknown sa...

känner igen det där med kroppen och även jag har en vision BUT jag är inte så optimistiskt att jag kommer dit. är just nu rätt nere angående vikten. verkar inte finnas en lösning att kommer fram till min vision, vilken är lik din- jeans och vit skjorta. tidigare älskade jag att flörta med inte ens det vågar jag längre så fet som jag har blivit.
you are not alone with your problem <3
kramar

Unknown sa...

Tack för dina ord kära Sabine <3
kärlek till dig <3