torsdag 21 mars 2013

Insnöad...

God morgon...eller, nja godare dagar har jag väl haft...

Tog några bilder på mig själv rakt framifrån,  för att visa hur jag ser ut när jag är trött och förkyld och snorig ; men självbevarelsedriften hindrade mig från att lägga upp dem..:)

Vill inte skrämma folk så här i arla morgonstund :)




Så det blir en bild uppifrån som tydligt visar att näsan växt under natten :)
Inte för att jag ljuger utan för att den är full med snor..hehe

Det är ju riktigt tråkigt att jag blev förkyld nu men det brukar faktiskt bli så när jag går ut för hårt efter att ha suttit stilla i evigheter...

Så simningen idag får jag hoppa över  för att inte göra saken värre och näsan ännu större...




Jag sitter och funderar på om jag ska slänga i  en dos Svart Tulpan i håret...eller om jag ska bli naturlig och låta det grå växa ut ?

Kalla mig crazy men jag tycker det är snyggt med grått hår..
Naturligt grått hår..

Frågan är bara om det får mig att se äldre ut..det vill väl ingen kvinna drabbas av ? Ingen man heller kanske ?

Får ta en diskussion med mig själv..just nu orkar jag knappt sitta här och skriva för huvudet dunkar och jag har inget vettigt att tillföra din mentala matsmältning..

I går tillförde jag mig själv nåt under vilodagen. 
Jag läste en fantastisk bok och kunde inte sluta.

Katterna  ;som gillar mig i glasögon ; kröp upp på bröstet i tid och otid ; men jag läst ut boken i alla fall ; med blödande näthinnor ; vid halvtolv i natt.




Ute yr snön runt knutarna och vår vaktmästare som alltid är på hugget ; är ute och skottar.

Skulle behöva få upp honom hit men känner mig inte i form för att flytta bort all rengöring och alla kassar under diskbänken.

Känner mig inte i form att visa mig för Världen överhuvudtaget..varken verkliga Världen eller hyresvärdens företrädare :)

Men, men...det är ett måste ! Eller vad skulle du gjort om din slask liknade min ?



Nej, svara inte  ; jag vet, självklart måste han komma upp med kaustiksoda och plupparen..

...eller vad fasen den heter..den där som låter tjofss, tjoffsss...och som tar bort proppen i rören ...:)


Önskar att jag kunde trolla bort proppen i min hals men trots en mix av alvedon  och panodil så värker det mer och mer i halsen för varje minut...


Hoppas jag slipper halsfluss eller luftrörskatarr bara.

.Det är inget kul alls för jag blir så djäkla sjuk när jag väl drabbas av nåt som går ner i halsen..

Jag brukar bli riktigt förbannad när jag blir sjuk..
...för jag formligen AVSKYR att inte kunna styra min kropp ! 

Men just nu har jag ett annat bekymmer som jag inte vill ta upp här ; men som bekymrar mig mer än en förkylning...




Ja, vissa människor skulle man kunna klösa ögonen ur  ; nu när man väl fått naglarna att växa ut..

Men jag har ingen energi att bråka..Vill bli frisk och köra igång med promenaderna..Snöstorm eller ej...

Gillar du färgen på naglarna ? Det gör jag : :)

Och just den färgen..eller nästan i alla fall ; är det på en klänning jag lagt undan och som jag ska hämta idag.

En morot för att fortsätta leva sunt ; så jag kommer i den till sommaren...

Så jag får väl rycka upp mig i de grå hårtestarna, borsta tänderna, klä på mig och förbereda resan till klädaffären...




Ha en bra dag min vän !!! 
Och gör inte som jag ; gå ut med blött hår :) / Kramar !

Sergei Prokofiev – Dance Of The Knights

4 kommentarer:

Anita Fjäder sa...

Krya på dej! Kram <3

Unknown sa...

Tack vännen <3

Louise sa...

Ha en härlig dag med klänningköp å krya på dig <3

Unknown sa...

tack gumman <3