onsdag 27 mars 2013

Staden som växer

Gooood kväll !!!

Ja, här sitter jag på min höna så här inför Påska och kn,,knö,,knööökar ner tangenterna i hopp om att ge dig nåt intressant att läsa.




Jag var ju i Hultsfred idag. Med lilla Emma som är stand-in för mitt ordinare ressällskap. Hon känner till byn väl vill jag tillägga.

Jag hade tänkt handla mat och kolla in "Stegen " som är en loppis ;  men först blev det en sväng till en nystartat ställe som serverar salladsbuffe i en fantastisk miljö.

På väggen finns astrologi tecken, borden är mörka och stolarna överdragna med vitt skinn.

Syrenlila detaljer höjer upp stilen ytterligare ett snäpp. Fantastiskt ställe faktiskt, och helt nyöppnat.

Kan bli ett nytt inneställe om de får rättigheter.




Direkt när jag kom in märkte jag att en snygg man kastade blickar på mig. Han satt med en kollega och drack kaffe längst in i hörnet.

Jag tittade generat ( jo, jag kan bli generad :)) ner i golvet och visste inte vad jag skulle göra ett tag...
så jag gjorde det jag brukar göra..log tillbaka...:)

Ni vet ju hur det är ; det där med självförtroendet ; om man inte har en perfekt dag och tycker om sig själv så brukar man fundera på varför folk tittar.

"Har sminket runnit? Är gylfen öppen ? " osv..osv..

Jag satte mig så jag skulle få ögonkontakt i alla fall ( friskt vågat som vanligt :))
 men Mannens storvuxne kollega satt i vägen så det blev inget med blickarna förrän han gick därifrån och tittade till på mig i farten :)

Emma kände igen honom och tror att det är nån kommungubbe med mycket inflytande..

Ok. Så varför tittar han på mig då ?

 Jag har ingen " jag-är -ursnygg-kolla-på-mig-dag "just idag så man kan ju få ställa frågan.

Uppmärksamheten lyfte min dag lite i alla fall  och jag kände hopp om att bättre tider stundar..

Jag ska gå till salladsbaren flera gånger och prata med en riktigt trevlig tjej som jobbade där och som jag klickade med direkt.




Sen gick vi då  till FAMILY HOUSEm ; där jag köpte klänningen  ;och döm om min förvåning när träningsoverallen på rea var kvar.

Den är 3 ggr XL så jag hoppas den inte är för liten för då blir jag riktigt ledsen i ögat ... Lyxproblem ?  ja, jag vet ...

 Har  i  alla fall tänkt ha overallen på mina promenader tillsammans med förra årets gympadojor som sägs stärka och forma rumpan ...

Det är vad jag HAR tänkt men Max kommer ju hit i helgen och vill han ha den så får han den. Vi får se. Jag kan inte ha den nu ändå. 
Alldeles för kallt...brrr

Jag köpte inga nikotinplåster ; skyllde på ( inför mig själv ) 
att kön var för lång på apoteket....visst finns det en massa bra ursäkter för att slippa leva hälsosamt ? :)







När vi kom till Willys var jag svett som fan men jag var ju tvungen att påskhandla inför sonens besök.

Det började bra och nyttigt med avocado och russin..
stoppade ner en påskblomma i korgen också...
..den var gul, som synes..:)

Hade nog inte köpt den om de inte hade haft slut på gula påskfjädrar.

Påsken är min älsklings-högtid. Och Påsken ska vara gul !  Den ska minna mig om solen och om de ljusa tider som kommer.

Jag skiter i äggen också faktiskt  ; för min galla skriker  :
" nej, för helvete, inte ett till !"  så fort jag stoppar dessa metan-gas-kulor i munnen :) 

men påskris måste jag bara ha :) Och påskgodis som synes...

När jag gått tio minuter i ; den med folk  packade butiken,; så började jag svettas ymnigt och fick stillestånd i hjärnan....

Glömde av allt vad jag hade planerat utan att skriva inköpslista...

Så det blev inte så mycket handlat :)  Virrhöna som jag är :) 
Hoppas jag är förlåten för det just i dessa tider :)



Administrativ historik [redigera]

Hultsfreds köping bildades 1927 som en utbrytning ur Vena landskommun. Vid kommunreformen 1952 bildades ett antalstorkommunerMålilla (av de tidigare kommunerna Gårdveda och Målilla), Mörlunda (av Mörlunda och Tveta) och Virserum (av Järeda och Virserum). LönnebergaVena samt Hultsfreds köping förblir oförändrade. Virserums köping bildades 1956 varvid det1917 inrättade municipalsamhället upphör.
År 1969 togs första steget i nästa kommunreform då två kommuner inom kommunblocket, Lönneberga och Målilla, lades samman med Hultsfred. Hultsfreds kommun bildades 1971, då den dittillsvarande köpingen lades samman med Mörlunda, Vena och Virserum.


Så nu har jag varit i Hultsfred och träffat fler trevliga människor. Köpt mer roliga saker.
Jag har varit i staden som växer i mitt gillande för varje gång  jag kommer dit och tänker på alla dessa fler möjligheter jag har att odla olika intressen.

Får jag bara kontraktet så är jag i hamn 1 juni. 
Men nu har jag inte tid att sitta längre. Ska läsa tidningen och fundera på hur man inreder en liten balkong :)

Kram till dig ! Kim

2 kommentarer:

Louise sa...

Härlig läsning som alltid <3 När får du besked ang flytt? Kram Louise

Unknown sa...

I slutet av nästa månad tror jag :) kramiz