söndag 31 mars 2013

Sommartid ?

Godmorgon min vän !!

Jaha, så var det sommartid igen ...fast mina klockor står fortfarande på vintertid.



Du känner väl mig...:)  jag gör mig ingen brådska med nåt; hetsar inte upp mig i onödan.

När jag skrivit klart min Blogg så ska jag väl plocka ner klockorna från väggen och anpassa mig till att idag är en ny tid.

Sommartid och sista dagen i Mars. Jag fattar verkligen inte hur snabbt detta årets första kvartal har rusat fram? Gör du ?



Ur radion strömmar toner från svensk-toppen och minner om att det är söndag.

En röd söndag. Det var länge sen jag hade en röd söndag..eller en röd vecka.

Tror faktiskt att den cyklen är borta helt nu. Och det är ju skönt.

Men summan av lasterna är konstant så jag har fått vallningar i stället. 

Så in i helv-e med vallningar att inte ens världens bästa vallhund skulle kunna jaga bort dem  :)

Kan ingen uppfinna en kudde med inbyggda isblock ? 

Mitt huvud känns som en tryckkokare när jag lägger mig. 

Poff..poff..poff...så kommer det svettattacker gång på gång... 

Usch ja..inte kul, men livets gång..




Ja, jag vet...jag har avhandlat detta förut.

Men om du går in i en bastu med vinterkläder och sitter där i tio minuter så kanske du förstår hur het jag är :)

Och att jag inte kan göra ett dugg åt det :) har inte fått nån nyckel till att låsa upp klimakteriets gåta med ...

Så är det för mig :) Men jag hoppas på att kunna lägga mig nån gång nästa årtionde utan att svettas :)





En lycka i Livet just nu är att Max, min minste ,
 (som blivit längre än jag helt plötsligt ), ligger och sover i rummet bredvid.

Vi hade filmkväll med god mat och glada skratt igår.

 När jag la mig  vid 12-tiden så satt han kvar vid datorn och jag har verkligen ingen aning om hur länge han var vaken.

Men jag har en aning om att jag inte kan väcka honom än på ett par timmar.

Jag sov så gott och tryggt i natt i vetskapen om att jag är mamma med mitt barn på den plats där  jag vill att han ska vara.

Hemma hos mig alltså :)

Så nu är jag inte bara klimakterie-kossa ( kor är söta )
 ; jag är Mamma också :) 







Nej du, nu har jag inget mer vettigt att skriva ; så jag sliter mig från Bloggen och gör mig mentalt redo för promenaden vi ska ta lite senare.

Det är en fantastisk dag för att flåsa backe upp och backe ner :) 3 plusgrader och blå himmel.... ( intalar mig att det blir underbart :))

Summertime..and the living is easy..som Janis Joplin sjöng...

Ha en fin sista mars-dag ! / kram, kram



4 kommentarer:

Anita Fjäder sa...

Känner så väl igen det där med värmen :)
Ingen höjdare precis - utom temperaturmässigt då...
Ha en underbar dag tillsammans med Max.
Kram

Unknown sa...

Tack min fina 3

Önskar dig en stillsam skön dag oxå <3 kramar

Louise sa...

Underbart att ha barnen hos sig. Vallningar -ja fy! Du skriver bra som vanligt. <3

Unknown sa...

tack fina Louise <3 kärlek till dig <3