måndag 4 mars 2013

Rent inne= gladare sinne = sant

God middag i våryran !!!

Ja, vad ska man skriva om idag då? 




Vill så gärna vara den glada kåserande bloggerskan i datorn bredvid.
Inser att min blogg mest liknar en krönika över Livets dysterhet just nu.

Tror du att man kan bli galen av att isolera sig? 
Själv vet jag inte ; men vissa dagar undrar jag...
Går och pratar med katterna ibland och inser att de inte ens är inne...hmphhh :)




Jag håller på att tvätta. Hade inte ett enda par rena byxor (har inte så mycket kläder kvar :)) att ta på mig.

Så nu snurrar tvätten glatt omkring i Via Sensitive och själv sitter jag här och känner mig lite sensitiv också.

Jag har ju en KK ; som egentligen inte alls passar mig ( bara sexuellt ) ;  en f d missbrukare med kontrollbehov och en släng av Asbergers..

De senaste dagarna har jag kommit på mig själv med att sakna honom ( vi hade det så mysigt häromsistens )
 och när han  skrev i ett mess att " jag är kär i dig Kim " ; ja då började jag tina upp på riktigt...

Jag ringde honom i morse och han spelade oberörd..och gissa vad ?
 Of course , blir jag ännu mer intresserad då. För ingen vill väl ha en klängranka  eller ?

I alla fall, sen gjorde han som han brukade ; pratade simultant med mig och sin mamma ( som han har på besök ) och jag blev förbannad..och ledsen...

Hade ju valt just honom att prata med denna dag då det kändes så där hopplöst att ta sig upp i röran i lägenheten.
Att vada genom dammtussar och vakna till överbliven disk är ingen hit :(

Min KK har ingen känsla för hur jag kan må när jag får dödsångest. 
Han vet inte hur jag isolerar mig och stänger ner en sak efter en annan..hur jag funderar på att skita i att gå upp vissa dagar..

Nej, han har bara sett mitt soliga jag..och gillar det...naturligtvis :) det gillar jag också :)

Jaja, i rättvisans namn sak man ju säga att vi kvinnor ställer väldigt stora krav på männen. 
Vi hasplar ur oss subtila budskap och begär att de ska fatta vad vi menar ; när vi redan vet  ;att män bara begriper klarspråk ; att de inte är så "katten runt het gröt "; som vi kvinnor ofta är..

Håller du med ?



Så efter samtalet ; som förvirrade stackarn ; så fick jag nån konstig energi. Satte igång att städa köket  som doftar rent och nystädat.
Jag fullkomligt Älskaaaaaar att komma ut i ett kök med en ren ( vim-gnuggad ) diskbänk..:)

Så nu sitter jag här och funderar på vad jag vill ha ut av P :s och min relation.

Lyssnar på Abba- Fridas skiva ( låten : vem kommer såra vem ikväll ? ) för femte gången i rad och undrar om ensam är stark eller om det är bättre att vara två... 
Även om det inte matchar till hundra procent ?




Jag jag funderar så jag blir gråhårig :)
Men det gör ingenting, jag är lite lustig jag....
...tycker det är snyggt med grått hår ( rätt grått då alltså:) ) och har önskat mig det sen jag var trettio år.

Funderar på att sluta färga, klippa mig kort och kliva in i min ålder :)
Ja, fy fasen vad man tänker mycket när man inte har någon att prata med ...




Nåt som jag har tyckt är snyggt ; ända sen jag var tonåring ; är glasögon.
Och nu är jag ju inte ensam om det längre.
Nej, det har blivit en explosionsartad utveckling på goolges-marknaden ; det berättade optiker-kvinnan  som skrev mitt intyg till körkortet.

Tack och lov får jag köra utan att köpa dyra bågar och glas. 
Jag kan fortsätta lägga pengar på förstoringsglas med olikfärgade bågar ; det måste ju matcha kläderna :)

Kläderna som tumlar runt i maskinen just nu. 
För jag sitter här med en svart tröja full av katthår...
...phhuuuu..djäkla katthår att krypa upp i näsan...:)

Det är i alla fall rent i köket. Snart ska jag hämta tvätten och katten som sitter på räcket och vill in...

Mår lite bättre nu när jag skrivit av mig. Och jag kommer att tänka vidare på det här med relationer.
Vill inte såra nån människa bara för att jag får en nyck och inte vill vara ensam.




Och  nu börjar mina gamla händer bli trötta i fingrarna :)
Att jag har gamla händer gör inget alls ; nej faktiskt inte ;
för han man aldrig haft vackra smäckra händer ;
 ja då gör det ju inget att de åldras...

Det är ju inte den kroppsdel som jag bekymrar mig för mest...
Det viktigaste är att jag kan skriva med dem..
och nu har jag tjatat nog för tillfället tror jag...

Har  i alla fall rent härinne ;  och har fått ur mig en del  ; som tömt mitt sinne..:)

Men du känner väl mig ?  ;) Livet och berättelsen fortsätter...en annan dag ....

Ha en helt underbart fantastisk dag min vän ! / Kim

4 kommentarer:

steffo1535 sa...

kram kimsan :)

Unknown sa...

kram käraste Steffo <3

Louise sa...

Kram finaste underbara Kim <3

Unknown sa...

Kram käraste Louise <3