fredag 29 mars 2013

Jag hade faktiskt Gevalia hemma :)

God morgon och glad fortsättning på Påsken önskar jag Dig.

Sitter här och känner mig utvilad och glad efter att ha haft en natt med fantastiska drömmar.

Minns inte direkt vad de handlade om mer än att nån lade energiklot i en kasse som var min ; och när den var fylld så sa en röst :
 " Du kan vakna nu och gå vidare .."




Och jag lydde rådet och gick upp i min städade lägenhet. 
Själv ser jag allt annat än städad ut när jag vaknar så det är ju skönt att bo själv. Då skrämmer jag varken barn eller vuxna :)

Katterna är så vana vid min häxfrisyr på morgonen så de har slutat bry sig...







Och apropå katterna; i går var jag ute och letade efter Molly som varit ute ett dygn ; men utan framgång.

" Var är Molly? " frågade jag Ziva som spetsade öronen och sprang ut på balkongen. ( de är som systrar nu :))

Och när jag satte mig och skapade ett album till sonen, ja, då sprang Ziva fram och krafsade på dörren.

Klockan var tio på kvällen och hon får inte gå ut så sent
 ( hon är ju bara barnet :))
 men jag ruckade på mina rutiner när hon fortsatte att krafsa med allt större iver.

Och när jag öppnade dörren slank Molly in. Jag blir inte paff ofta men det blev jag då...Smarta katter jag har :)






Och paff blev jag också lite tidigare på dagen då en gammal pojkvän..eller nja. mer en tillfällig kille från förr ; hörde av sig på facebook-chatten och ville hälsa på.

Jag är ju inte den som gillar att städa, men nu fick jag fart på trasan och bäddningen och sopkvasten.

Struntade i dammsugaren för jag gillar inte avsugningar som låter så mycket :)

Men sprang i all fall runt som en yr höna innan jag bestämde mig för att gå till byn för att lugna nerverna.

Vi hade inte setts på 35 år så du kan ju tänka hur det kändes. Och sen kom Han och hade med sig en liten blomma.

Jag blev riktigt rörd för jag brukar aldrig bli uppvaktad. Så om du läser detta käre E ; tack !!!

Det var underbara timmar med mycket gamla minnen som avhandlades.




Var tvungen att äta en påse godis för att varva ner efteråt.

 Eller varva upp kanske.

 Jag sitter ju mestadels här som en eremit med flinka skrivarfingrar och beskriver mitt liv i målande bilder ; 
men det här med att träffa folk  in reality har jag blivit sämre på.

I alla fall att träffa folk helt oförhappandes...

Så jag vet hur min gamla ( den jag känt längst ) väninna har det nu när hon inte mår riktigt bra efter att ha gått in i väggen.

Men som grädde på moset så avslutade jag kvällen med att chatta med henne  och det kändes sååååå bra att prata ytterligare lite gamla minnen.






Så ni fattar väl att reklamen för kaffet är sann ? :)

Man ska ha Gevalia hemma om man får oväntat besök.. :)

Jag föredrar ju Zoegas men för en gång skull hade jag bytt sort :)

Ja, ja..idag är en ny dag. 
Jag är fylld av energi..(so far so good  )..och ska strax göra mig i ordning för att gå till Eken, behandlingshemmet alltså.

Jag ska ha lite terapi sägs det.  Och pinka i en mugg så körkortet kommer i hamn nån gång.

Kanske blir jag bjuden på Påsk-lunch? 

Den som går får se  och den som det går för kan bli blind av för mycket onani..ja, så sa de förr i alla fall :)

See U later alligator ! / Kramar

Chris Daniels & The Kings – Cho Cho Ch' Boogie...lätt att skriva till / booggie alltså...

4 kommentarer:

steffo sa...

kram..addar dig i en spökgrupp Kimsan

Anita Fjäder sa...

Låter härligt att du har en bra dag! Känner mej piggare efter att ha läst din blogg :-)
Kram

Unknown sa...

Tack finaste :) och jag älskar att läsa din <3 kram i mängd !!! <3

Unknown sa...

Steffo , tack, du är alltför vänlig :) kramizar