söndag 17 mars 2013

Mindgames ....

Go mööra !

Sovit gott? Jag har sovit bra sen jag väl somnade efter dessa vallningar...

Om du är man kan du hoppa över detta stycke om du vill ; om du är kvinna och inte hamnat i efterkrigstiden av blodbaden ; så hoppas jag att du får ett enkelt klimakterium...




 Som du vet ; eftersom jag ego-tjatar om mina krämpor varje vecka ; så har jag varit väldigt deprimerad.
Det kan ju finnas många orsaker i min ålder och med min historik och medicinlista.

Jag har ignorerat min menopaus så gott det går och accepterat att när jag lägger mig ; så får jag vända på kudden tjugo gånger innan jag somnar.

Jag har accepterat att jag tar på, tar av , tar på täcket likaledes många gånger ..

Jag har haft svårt att acceptera min minskade sexlust däremot. Så jag har ätit mig fet och oåtkomlig istället...it´s a fact...

Men igår när min hjärna var klar och rensad och i fint skick; så gick jag en promenad. och då dök det upp en massa tankar..som vanligt...:)

Nåt i min hjärna sa : Om samlag är GULD och onani är SILVER..så varför nöjer du dig med brons ? :)

Sjukt va ?  Men jag tyckte det var lite fyndigt av min hjärna att tänka ut så här i sporttider och i ett land där vi ofta hör : ja, jag är nöjd om jag får brons...

Nä, för fasen..jag siktar på Guld ! Är alldeles för trött för att masturbera :)




Min vackra Molly ligger här och tittar på mig när jag sitter och pratar för mig själv vid datorn.

Hon är väl van vid ett lugnare hem än detta...inte ett ställe  där kattmamman pratar för sig själv och plötsligt brister ut i en gospelsång..
hehe...

Ja, man skulle vara katt.
Visserligen är jag Lejon , men när jag vaknar med katterna vid min sida så kan jag inte göra som de ; sträcka ut benet och slicka mig på magen ..:)

Eller var de nu slickar ...





Nej, nej, jag får skaka liv i mina gamla ben och kliva i mina älskade foppatofflor..

Kanske är det tur att jag inte kan slicka mig själv  för då skulle jag väl aldrig ta mig upp ur sängen :)

Förlåt mina MINDGAMES..men jag älskar att säga vad jag tänker ; särskilt när det är bisarra tankegångar som får mig att skratta ..:)

FASS:
Atarax dämpar vissa funktioner i hjärnan utan att vara vanebildande samt blockerar histamin, ett ämne som finns i kroppens vävnader. På så sätt ger den effekt mot ångest, oro, klåda och nässelfeber.
Vid klåda och nässelfeber nås effekt efter ca 1 timme och kvarstår minst 24 timmar. Vid ångest och oro märks effekt efter ca 15 minuter och kvarstår i ca 12 timmar.
Biverkningar: Retlighet, yrsel, huvudvärk, påverkan på hjärtrytmen.




Ok, mera nyheter då...

Jag har käkat Atarax ( 2-4 / dag ) i över arton månader. 
 Fick dem när jag lade av med Benzo efter 25 år .

 Pillermissbrukaren i mig gillar att ta små vita piller på kvällen ; vare sig de hjälper eller inte..

Och de har ju hjälpt..men nu tog jag mig en titt i FASS och såg att aggressivitet kan vara en biverkning.

.Hallelujah! Jag är upplyst ! 

Och för tre dagar sen slutade jag ta dem helt.
 Inte pga irritationsproblemet, nej för att det står : Används ej av personer med laktosintolerand...

Och gissa vad jag är ????? Mmmm, precis..jag tål inte LAKTOS..

Ja, jösses vad sjukt...




Och jag som trodde att jag hade för låg dos Levaxin.
 Min ämnesomsättning är ju inte normal men det är inte jag heller så vi matchar varann...
Inga problem med den medicinen alltså..:)

Har funderat på om det har varit mina antidepressiva som har gjort mig trött men det är inte troligt.

Nej, jag har ju börjat med dem igen för att hålla huvudet skapligt över ytan och för att ge lilla hjärnan hjälp att låta synapserna få kontakt med varann :)

Ja, det är historien om mina mediciner och hur djäkla dum man är  ;som inte läser bipacksedeln innan man börjar med nåt nytt...




Så nu förstår du ;så har jag börjat med naturprodukter ; för att slippa bli en tjurig gammal katt resten av livet.

Jag käkar D-vitamin..och det verkar hjälpa lite.
 Omega 3 är naturligtvis väldigt hjälpsamt för gamla leder och sen köpte jag en burk med små svarta piller baserade på vänderot...

Vem vet, kanske får jag lust att greppa en och annan rot om jag äter dem ... ?hmpfff...:)



Jepp, så är det med mig där jag sitter i nattlinnet och känner mig lite kåt på att leva ...

Jag tror tom att jag har gått ner nåt kilo.

Så idag blir det bönor och chili och långpromenad (eller kortpromenad :))

Vad skönt det är när man bestämmer sig för att vända blad i Livet..
får väl leva ytterligare en tid  med att vända kudden också :)

Ha en fantastisk dag !! Kramar !

2 kommentarer:

Louise sa...

Själv är jag piller-rädd..vill inte ta nåt men har B12 brist så för det måste jag ta. Kram

Unknown sa...

Kram finaste <3