måndag 18 mars 2013

En massa skitsnack...:).

God morgon min vän !

Ny måndag, ny vecka, nya möjligheter att själv bestämma hur man vill förvalta  sitt liv...

Avslutade ju förra veckan med promenader hela tre dagar i rad.
 Svettas som en gris och kalla kårar rinner längs ryggraden när jag har gått en timme med min tresiffriga vikt :)




Men all vår början bliver svår . Har fått smak på att bli smalare igen.

Dessutom så lagade jag en gryta med Chili con Carne i helgen ; utan chili , men med cayennepeppar..så vi får väl kalla den Cayenne con Carne....:)

Inser att den kommer att räcka hela veckan. Inser också hur en AK 47 med punkteld känner sig ...

Bönorna sprutar ut ur brunhålet varje morgon och jag känner mig lite lättare 
efter varje toabesök..:)

Förlåt, blev du äcklad nu? Ok, det ligger ju mer på dig än på mig...

För den största fördelen med att kunna författa och skapa bilder på din näthinna ; ja, det är att jag mestadels säger / skriver saker som alla tänker men ingen säger  högt.

Alla går vi ju på toa men kvinnor verkar mer generade över att  visa att de har en kroppsöppning som släpper ut avfall och luktar illa.

Jag tillhör inte den stammen av kvinnoträdet :) I alla mina hem och förhållanden har jag haft dörren öppen vid toabeök...

Delat vårt och mindre vått med mina kära  så att säga :)

Oj, då , nu blev det en del skitsnack men jag går väl vidare medan tvätten snurrar i sina maskiner i källaren...





Frukt är bra för hälsan sägs det. Men fruktsocker är mindre bra säger det nyaLCHF-folket...
Ja, vad ska man lita på annat än på sitt eget omdöme.?

Jag tycker tyvärr inte om frukt. Har aldrig gjort. Nej, den ligger mestadels och blir dålig på sina fat.
Men det ser ju bra ut med ett fruktfat :)

Jo förresten, jag kan ta en banan ibland när jag vill ha snabb energi..men äpplen , ja då gallskriker min galla...

Hmm, synd...Alltid är det nåt organ som blir ilsket om man dricker eller äter fel saker.

Ägg har jag svårt att äta också..de förvandlar min buk till en sprängfylld durk med metangas..och fråga de som vet ; ingen vill att jag ska snaska i mig ägg :)





I går föll jag för frestelsen att köpa en smörgåstårta till mig och kissarna.
Vi blev sååå mätta och goa efteråt :)

Konstigt nog känner jag mig inte så flötig ( fet ) idag. Kanske för att jag avslutade gårdagen med en tallrik katapult-bönor :)

Snart är tvätten klar. bara att springa ner för trappan och stoppa i tumlaren..och sen upp igen..och diska och sätta på ansiktet.





För jag tänkte att jag skulle bli beroende av motion istället. Tänkte se det som så : att motion är bra och alla sidovinster ( som viktnedgång ) är ännu bättre :)

Köpte ett par glansiga jeans till det fascila priset av 75 :-. Det är inte ofta man hittar generous-storlekar till extrapris.

Nej har man ätit sig till fetma; ja då ska man betala dyrt för det extra tyget också :)

ja, ja..fötterna har i all fall inte vuxit, så idag ska jag klä in mina tår i nya strumpor.
Jag köpte lite strumpbyxor också....och fortsätter visualisera bilden av ett JAG om är , friskare, smalare och gladare.

Men nu min vän / ja nu är nog maskinen klar / Dags att rusa :) 

Kram till dig
så här på blanka måndagen / Kim

Inga kommentarer: