söndag 30 september 2012

Jorden vi ärvde




I begynnelsen var det bara mörker och skugga.
Sen blev det ljusare. Och grönare . Och skönare.
Och grödor kom till jorden.
Och Gud sa: För varje giftig planta jag planterar skall
Du finna ett motgift en bit bort.
Men det är upp till Dig att finna det själv.
Jag råder dig att inte missbruka de mediciner jag sätter i Jorden.

Och Gud planterade opium för att lindra smärtan. Och kokainblad
för att öka orken.
Och marijunan lät han  växa fritt tillsammans med de hallicunogena svamparna.
Och sen kom Adam och Eva.
Och de fortplantade sig i det Eden han skapat. Och efter dem kom många fler.

Generationerna växte upp och upptäckte Guds gåvor.
 De blev starkare och smartare och hungrigare och girigare för varje generation.
Och en dag var det Någon som insåg att Guds grödor
 kunde missbrukas och säljas och förslava människor.

Och här sitter vi nu. Ättlingarna. Och funderar på hur vi kunde
 vända ljuset och alla gåvor vi fick emot oss själva.
Och varför det är så mycket mörker och skugga på vår Jord.



( Jag fick det här i skallen och det ville inte lämna mig förrän det var nerskrivet )
kram på dig och ha det gott nu när vi går mot mörkare tider / Kim

2 kommentarer:

Excessive sa...

Precis så är det med allt,drf är jag emot olika förbud för man ska kunna behärska sitt eget liv istället och använda det man faktiskt bara* behöver :)
Kramar hela söndagen

Unknown sa...

Ja jag håller fullständigt med!Alla måste få leva som de vill och jag hoppas på ett mirakel ibland..att kunna ta ett glas vin till maten och njuta av smaken och den lätta berusningen som följer...
Men tror inte jag nånsin kommer dit :( kram gumman<3