fredag 7 september 2012

I Fablernas Värld....

Godmorgon min vän,
ja här är det morgon och lördag och den 8:e september.
Idag kom jag på att tiden har stått still härinne i röran. När man
inte ens orkar vända blad i almanackan; ja då är det illa :))






Ho, ho, ja, ja...Men igår så kom katternas matte med sina fyra barn. Diesel följde motsträvigt
med ner i buren och Zumba; den mer följsamme; satte sig snällt tillrätta inför färden till Nässjö.
Om jag saknar dem? JA! Fruktansvärt mycket! men nu har jag ju en liten kattfröken att ta hand om. Och något har hänt henne..För det är inte riktigt normalt att inte kunna umgås med andra djur...




Men med tålamod och kärlek ska jag nog kunna få henne på rätt spår. Även om jag har spårat ur själv för tillfället. Nej, inte spårat ur kanske, men blivit knuffad av min bana av en gris....




Nöff, nöff, säger jag bara...:) Det är inte klokt att vissa människor beter sig som svin. Men mitt liv har lärt mig att Jag måste tiga när det behövs..
Och att hålla god min i elakt spel ... Ha en räv bakom örat kan man också säga...





Fast just nu känner jag mig som en hemlös sådan.  Lite vilsen kan man säga för att inte överdriva :))
Och jag vet uppriktigt sagt  inte om Fred K. är elak och beräknande eller helt enkelt bara dum i  hela huvudet..?
Orkar inte tänka på det just nu. För jag måste tänka på att behålla min stolthet.  Sträcka på halsen och gå vidare.






I går tog jag tag i röran här. Packade kartonger, vek kläder, diskade och skurade golv. Allt för att jag inte ville visa kattmamman Maria hur illa det är ställt med ordningen här just nu.
Ja, jag var verkligen flitig igår..

.



Bzzzzzzzz..så flitig. Men idag är jag lite trött. För det tar på krafterna att sätta sig över  ett sånt bakslag som jag fått. Det tar på krafterna att skiljas från djur man kommit att älska. Och det tar på krafterna att uppbåda tålamod i det läget..Tålamod att ta hand om ett nytt litet skadeskjutet ( bildligt talat) djur..


Men jag gav lilla Ziva Zeriouz,  mat och kärlek och hon har sovit på mitt bröst inatt. Innan jag lade mig  åt jag taco-paj som levererades till mig från " hemmet".
Jag var hungrig som en varg  ( var kommer alla uttryck ifrån? ) eftersom jag inte ätit lagad mat ( med nåt undantag) på flera veckor..
Nam..nam..vad gott det smakade! 
Jag kände hur kraften  så smått rann till i min kropp igen... För jag kan inte misshandla den  längre. Kan inte leva på kaffe och godis och djävlar anamma.



Och med denna insikt avslutar jag dagens rundtur i Fablernas Värld.
Det finns många djur i vår herres hage..
Såväl svin som svarta får...och jag är ett av dem :)Men jag har blivit van att folk ser ner på mig. Att de drar förhastade slutsatser.
 Och åt dem som är så små, så elaka, och så snåla med sig själva säger jag bara; Blääää!!! :)

Ha en fin dag min vän! Jag landar på fötterna likt den katt ( Lejon) jag är. / Kram Kim

6 kommentarer:

Helene sa...

Klart du landar på fötterna :-) Och jag röstar på alternativet dum i huv'et... Gillar inte tanken att det finns elaka människor. Ser fram emot att få träffa din nya familjemedlem! Jag blir också av med en katt i dag, fast jag kan ju åka och hälsa på honom, det är inte så långt :-) Kram!!!

Unknown sa...

ok, det funkar inte med killen alltså :) då kan flickorna andas ut lite..vad bra när saker löser sig! den här katten är lika liten som Liten,,,hehe...kram fina Helen<3

Ewa sa...

Hej jag följer din blogg, tycker den är väldigt fin.Jag ser hur man behandlar människor med missbruksproblem, betalningsanmärkningar m.m. Jag vet inte vad jag ska säga om gubben, men inte verkar det vara en snäll man, kanske ett svin som du säger.Alla måste få en andra chans även en tredje. Visst hela samhället idag avspeglar sig i det du beskriver. Slå gärna ofta och mycket på dom som redan ligger. Vad gör det dom till bättre människor. Håller på dig hoppas allt kommer att lösa sig Kim. Ewa

Unknown sa...

Tack snälla Ewa<3 vad glad jag blev av dina ord<3 det värmer<3 stor kram och tack för att du läser<3 Kim

janssonhanserik sa...

Jag tar hellre ett svart får till mej, än ett svin "herr K" i det här fallet. Kram vännen.

Unknown sa...

kram min vän<3