måndag 3 september 2012

Blockerad energi...

Godmorgon min Vän,
sovit gott?
Jag sover mest hela tiden tycker jag. Så fort jag går upp
så vill jag gå och lägga mig igen. Hmm, inte bra...Inte alls uppbyggligt.



Jag försöker förstå vad det beror på. Försöker tänka logiskt och bara vara i känslan.
Men känslan börjar gå mig på nerverna. Har ingen lust att sova dygnet runt!
I svaga stunder; när jag inte kan styra kroppen; eller hjärnan;  så tänker jag sjukdomstankar. Är lite ( läs: mycket) hypokondriskt lagd och tror alltid det värsta om jag blir sjuk eller nedsatt....



Under många år sprang jag till läkaren flera gånger i veckan och till slut; när inget var fel en endaste gång; så blev jag avskriven som en SVB-kärring. ( sveda, värk, och bränn:))
Hmm, ja just nu brinner jag inte. Inte ens svallar gör jag:)
Och det är visserligen skönt att slippa svettningarna. Men jag svettas gärna på annat sätt. Genom att bära kartonger t ex.



Jag har ju höjt upp mina antidepressiva också. De funkade bra när jag hade 5 mg. Nu är jag bara trött, trött, trött. Har jag för hög dos kan man undra?
Nej, jag ger det ett tag till. Måste härda ut. Måste lära mig tålamod. mer tålamod.



Tröttheten började egentligen när jag hämtade saker i min gamla lägenhet. Tänkte inte så mycket på det i början. Men jag fick med mig en sten som en psykopat gav mig. 
En psykopat som våldtog och misshandlade mig.
I går slängde jag ut den från balkongen. Fick för mig att den spred dålig energi. Tror du på att saker kan sprida dålig karma? 
Det gör jag. Och just därför ska jag skänka det mesta jag äger till en Loppis. Vill inte dra in det förflutnas spöken i mitt nya hus.




Och sen är det det här med dörren. Jag fick ett skåp av en granne. det blockerar ytterdörren så det är svårt att ta sig ut. 
Och i sängkammaren ligger högar med säckar som blockerar en annan dörr. Tror du på blockerade energier? Det gör jag.
Men jag får inte bort sakerna. Nej, de ligger där och väntar på att jag ska skriva kontrakt och flytta dem till ett ställe där de inte stör.....





Eller kan det vara så enkelt att tröttheten beror på min kosthållning? På att jag inte äter lagad mat;  utan lever på mackor och godis? Njä, det är väl inte möjligt? :)
Ha en bra dag min vän och ta hand om kropp och själ! / kram Kimsan

2 kommentarer:

Excessive sa...

Den där djävla tiden o väntandet. Ja släng allt som inte andas vettigt. Jag tror man kan blockera sig själv om inte annat genom att spara på negativa saker. Jag får panik av högar överallt som vi med har nu när vi ska göra om i höst i huset. Fast jag vet de e tillfälligt. Önskar dig en härligt lagad middag idag:)

Unknown sa...

tack gumman<3 kram