lördag 29 september 2012

Blommor och bin....

Godmorgon! Är du pigg och glad? Det är jag :)
Vaknade vid sjutiden och kände mig pirrig i hela kroppen.
Inte kåt-pirrig utan lycklig-pirrig :)



Lider inte av några bi-verkningar av något :) Känner mig bara lugn. Så där lugn som Jag kan bli  efter den storm jag levt i. Sköööönt! Att bara VARA.
Jag satte mig med min kopp Zoegas och rensade i datorn. Kvar återstod fem bilder som jag laddat ner på skrivbordet.




Så jag utmanar mig själv att skriva nåt kring dem. Så brukar jag göra på mina skrivarkurser. Ta fram bilder eller ord, så får folk skriva nåt kring dem. Det var länge sen jag hade kurser men igår var jag i byn och pratade med Gerd på second-hand. 
Hon vet precis ALLT som är värt att veta i denna byn! Och dessutom är hon ordförande i kulturföreningen.


Jag står  vid ett nytt vägskäl nu och måste hitta på nåt att sysselsätta mig med. Kan inte jobba i Hultsfred i eviga tider. 
Nej, jag måste hitta någon skapande verksamhet. Något som dirigerar mig bort från eventuellt drogtänk.
Och jag sitter ju inne med kunskaper och resurser som inte finns ( tror jag ) i denna lilla slumrande by.
Så när jag nämnde poesikurser för Gerd så nappade hon direkt och lovade att jag får använda deras lokaler. De har ju även fik vid skidbacken där jag kan jobba i vinter och fik vid museet där jag kan jobba i sommar.



Och om det är fantasin som sätter gränser; ja, då finns det ingen gräns för hur mycket jag vill göra! 
Fick en idé om teater också med min älskade granne Nine ( prinsessan ) i en huvudroll.
Naturligtvis vill jag stå på scenen också men i detta fall så nöjer jag mig med en biroll.
Blev även erbjuden att göra kedjor till glasögon. Har en egen som jag trätt av pärlor och som alla är fascinerade av.


Och om inte det lyckas mig så har jag tillgång till verkstaden på behandlingshemmet.
Kan ju alltid svarva naturtrogna dildosar. Till behövande. Själv behöver jag ingen. Nej, jag har alldeles för mycket att göra :) 
Jag känner mig så nöjd med att sitta här och skriva till Dig och klicka på musen :)

( och jag fick med alla bilderna :))    Kram och ha en härlig Söndag/ Kim

2 kommentarer:

Unknown sa...

oavsett vad du skriver blir jag alltid lika berörd, glad, ledsen eller eftertänksam. tack för det <3

Unknown sa...

Tack för att du läser min vän<3 kram