onsdag 17 oktober 2012

Virus i sikte..inget man deletar bort :)

Godmorgon önskar jag dig där jag sitter vid min dator och snörvlar.
Borde väl inte sitta här för det snurrar i skallen, jag har ledvärk 
och antagligen feber också och det är ta mig f-n inte LÄMPLIGT just nu !



I dag skulle jag åkt och jobbat lite men än en gång fick jag avsäga mig det. Idag skulle jag åkt och handlat men det får jag hoppa över.  Idag skulle jag tvättat och det hoppar jag gladeligen över :)
Och på måndag går mitt utslusskontrakt ut; för att ersättas med eftervård....pust och stånk och stön...
Det var verkligen på håret att jag fick ett kontrakt så jag kan flytta vidare och fortsätta min eftervård...



Fast nåt konkret kontrakt har INTE dykt upp i nån brevlåda. Och innan dess får jag ingen nyckel ( självklart) till nya lyan. 
Ja, jösses , vilket tjat det har varit om detta boende de sista månaderna :) Och en massa energi och tålamod har krävts för att stå kvar när inget, Inget, INGET händer!
Men just idag då; så är jag sjuk; lite lätt; och har faktiskt inte råd att vara det. För hur ska jag orka bära saker imorgon om det blir värre.
Dags att ta till andens seger över materien. Dags att ställa sig framför spegeln och möta sitt glåmiga ansikte med affirmationen : Jag är INTE sjuk. Jag är STARK. jag orkar hur MYCKET som helst.



Men Du ska veta att det här med nykterheten och drogfriheten och avsaknaden av seretoninhöjande destruktivitet; inte alltid är så himla kul.
Folk tror att man är överlycklig när man slutar droga. Att man är botad och; hallelujah; så lycklig. Men de kan inte ha mer fel. 
Det är en daglig kamp att stå kvar i tristessen som följer när man inte har hunnit ersätta drogerna med något annat som stimulerar. Om man nu nånsin kan göra det.



I bland tror jag att jag ska ramla ner och DÖ av leda. Av sorg över att livet har passert halvtid för min del och för att jag inte får ut min kreativitet. 
Och min destruktiva sida skriker: För fan! Gör nåt! Skapa den ångest du är van vid! Då kan du klättra upp än en gång.."
Men jag har slagit dövörat till. Slutat lyssna till rösten som stör... Mestadels i alla fall...





Men jag är sugen på vin. Rödvin. Nästan varje dag. Jag gillar ruset. Jag gillar smaken. Jag gillar det som händer i mitt huvud innan det går åt helsike.
Har skrivit så mycket bra när jag varit onykter och min hjärna tror ; i sin enfald; att så kommer bli fallet än en gång...
Och att jag ska kunna äta en god köttbit och dricka ett vin till..Ett vin som gifter sig med smaken av köttet och kittlar gommen till ändlös njutning...
Ja, herre min je; varför är jag så bra på att sinnlig-göra saker? Varför har jag förmågan att lura mig själv ( och andra ) att tro; att NU är allt BRA!




Jag sover mycket. För när jag sover så tänker jag inte manuellt :) Nej då slår hjärnan på autopiloten och bearbetar på sitt eget vis.
Och innan jag somnar på soffan ( där jag alltid sover) så brukar jag titta på tv 8. 
Älskar den kanalen! Och gillar speciellt Masterchef där de lär sig att laga mat som tilltalar mina sinnen.
Problemet är att de har reklam ganska tätt. Whiskyreklam. Jag älskar whisky mer än vin, men min hjärna har tagit en omväg, och den försäkrar mig om att vin inte är lika farligt. 
Inte lika beroendeframkallande lika snabbt.



Ja, du fattar va? Jag är min egen värste fiende. Det har jag ALLTID varit. men jag kämpar på. Hoppas på att tålamod verkligen ÄR en dygd :)
Tyvärr har jag lite eller inget tålamod när jag blir sjuk. Och det känns helt fel att bli sjuk nu.
Sjukdomar kan man inte styra; tänker du nog nu.
 Jo, det tror jag man kan! Jag tror man kan påverka det mesta med en okuvlig vilja. Om inte mota bort, så i alla fall hålla stången.


Så nu tänkte jag lägga mig på min älskade soffa och ta mig an kanal 8 än en gång. Man är väl inte självplågare för inte :)
Och i morgon SKA jag åka till Nässjö. Flytta resterna av vad om var mitt liv; sju mil bort.
Avancera från en Djunkie på Höglandet-till  the Catwoman på Högliden. Inte illa stångat va? :)  Jag siktar alltid HIGH!
Wish me Luck :) / Kim

4 kommentarer:

Unknown sa...

hej älskling! för det första säga jag bara: krya på dig! och sen:lycka till med allt du har framför dig.
fortsätt kämpa och försök älska ditt nytt liv som catwoman
kram <3

Excessive sa...

Hej hjärtat! Krya fort och packa mera fort :). Här känns det som döden kommit,toktrött! Kramar

Unknown sa...

Thanks liebling <3 du får komma och hälsa på när jag flyttat. Kramar

Unknown sa...

Tack min darling-katja<3 love u <3