söndag 7 oktober 2012

Får man fisa i kyrkan?

Godmorgon i oktobersvalkan!
Söndag igen då och vi hade tänkt oss ; Nine och Jag; att ta oss till kyrkan.
Världens bästa mötesplats i små byar. För om man säljer sin själ till en
församling så kommer man bergis in I himlen på jorden :)





Vi har pratat om att gå till Kyrkan flera gånger men inte kommit till skott. Och frågan är om det blir av idag?
Vaknade med kramp i magen ( för mycket socker gissar jag) och har hittills utfört en tarmtömning gånger 4. Jösses, vad fel de har som säger att hjärtat är kroppens viktigaste beståndsdel. De har nog aldrig vaknat med ränneskita..:)





I de lägena önskar man verkligen att Skaparen skulle sträcka ut en hand och ta bort det onda. För ALLT, precis ALLT; ballar ju ur när man har magsjuka. man svettas och fryser och mår illa och har kramper och känner sig svimfärdig.
Såhär i skrivande stund så sitter jag och hoppas på att jag ska klara mig utan att behöva gå och lägga mig igen. Det mullrar oroväckande i tarmarna...




Och jag vill inte vara en chicken och banga nu när jag har lovat att gå och lyssna på Gospelkören. För det är vårat ( Ninas och mitt ) egentliga ärende. Att se dem. Och att eventuellt bli två hönor i den kackelickackande kören.
Det är ju ganska inne med körer just nu. Och körslaget slog jag ett getöga på igår. Om de hade ett program som hette Kåtslaget så skulle jag nog titta med båda ögonloberna..:)





Men jag ska väl försöka sätta på mig ansiktet. Och ta mig iväg till lilla kyrkan vid byns högsta topp. Plocka med mig några kronor att lägga i kollekten och låta bli att tänka på att jag kanske drabbas av tarmspasmer när jag väl sitter på den vadderade kyrkbänken.
Får man fisa i kyrkan förresten? Eller är det att häda?



Ja det får jag väl fråga prästen om. Ifall jag stannar så länge.
 Och om jag skulle skita ner mig där jag sitter så tänker jag ta mig därifrån snabbt..:) Och mitt nya smeknamn lär väl bli  Big  Kim Bang.
Kram och ha en alldeles underbar sinnlig söndag, med eller utan kyrkkaffe/ Kim

2 kommentarer:

Unknown sa...

Dags att söka för allt det där va?
Trevligt att läsa om ditt besök gånger 4 på toaletten, om ditt nya program kåtslaget.
Det skulle se ut det i tv med hela näven i dosan ylandes nån jävla whitesnake-låt och rulla med ögonen. Det va inte svårt alls med min trolltv att se den scenen, he he heh e

Unknown sa...

jagg är redan i behandling :) obotligt fall kanske? :)