lördag 6 oktober 2012

Oönskad hyresgäst....

Godmorgon!
Vaknade utsövd. Vädret är härligt. Lägenheten är städad och det känns
 lätt att andas in oktoberluften genom den öppna balkongdörren.




Jag har ingen lust att tänka på SEX och SAMLEVNAD just nu så jag tar en paus från mina snuskiga tankar för att begrunda Nuet.
Igår pratade jag med chefen på "hemmet". Jag fick fram min ståndpunkt. Och hon berättade att Hyresvärden herr Fred hade ringt och undrat vart han ska skicka kontraktet.
Men just nu känner jag mig INTE ett dugg sugen på att bo i hans djäkla hus!
Det har varit för många turer, för mycket nonchalans och arrogans i hans beteende gentemot mig och alla som varit med mig.



Ja, han har varit fan så otrevlig mot alla utom en kvinna. Men hon hoppade av i sista sekunden; hade ingen lust att prata med honom längre när vi var vid målsnöret. Och efter det har han gjort mitt liv till ett helvete.
Jag har varit där med personal,  jag har varit där med vänner och jag har varit där med soc-Ullis-och alla har han behandlat som skit.
Så jag kan ju inte låta bli att undra hur det hade blivit om fröken P. hade fullföljt det hon lovade...att hjälpa mig till avtalet var i land....



Ja, usch. Jag tycker verkligen inte om folk som sviker. Men jag har ju andra sanna vänner. Min granne Nine t ex. Vi tar en fika varje kväll och inventerar våra liv och beteenden. Och skrattar över hur vi blivit. Och hur vi har varit tvungna att agera för att överleva i svåra situationer :)
Ja, man måste skratta åt sig själv och Livets dråpligheter för att överleva ibland.
Och mitt liv har ju varit en fars på sistone. Kanske skriver jag en novell om detta nån gång när jag kommit ut på andra sidan av kaoset.



Nu är ju i alla fall lägenheten I Nässjö tom. Har en del saker i källaren som ska hämtas. Men jag känner ingen direkt panik längre.
Nej, jag tänker ta helg och njuta av dofterna från den färgglada hösten. jag tänker åka på auktion och blanda mig med folkhavet. kanske hinner jag även till Målilla marknad...vi får se..
Just nu är jag avslappnad och tänker ta dagen som den kommer. Dricka mitt kaffe och röka ännu en cigg. Lyssna  klart på " Ring så spelar vi" och bläddra igenom loggen på Facebook.


Du anar inte vad det betyder för mig att kunna sitta här utan andan i halsen med ångesten kliande över hela kroppen...
Jag har levt som en fiolsträng på sistone. På gränsen att smälla av..Och man vet aldrig när nästa djäkla utmaning dyker upp.
 Så en sällsynt vacker lördag i oktober tänker jag ta tillvara.
Herr Fred har bott i min skalle tillräckligt länge utan att betala hyra. Så frågan är om jag vill betala hyra till honom ?
Fortsättning följer.....
kram och ha en fin Lördag! / Kim

2 kommentarer:

Unknown sa...

trodde jag skulle träffa dig på marknaden. tycker det är bra att nina o du har en bra kontakt. hon är en fin kvinna och behöver en vän i närheten.
kramis <3

Unknown sa...

Ja, jag hade också hoppats träffa dig min vän <3 men vi var mest på auktionen och kom sent till marknaden<3 Kram fina Sabine<3