lördag 8 juni 2013

Inget sex, inga droger..och absolut ingen rock´n roll :)

God morgon denna lördag i Juni....

Ja denna rubriken förpliktigar och man kan tro att det ska bli en spännande läsning...:)

Det återstår att se..

Jag har en massa planer på vad jag ska skriva ner innan jag börjar..
men i stort sett ALDRIG; så blir det som jag tänkt...:)







Gårdagen då...

Jag var hos läkaren. Han stod och stampade i receptionen när jag kom fram till hemmet.

"Oj, ursäkta , stammade han fram.." Jag hörde att du inte fått din sjukpenning, men nu är det inskickat.."

Du ska veta att jag GILLAR honom..av den enkla anledningen att han gillar mig :)

Han ser vem jag är utan att jag behöver förklara för mycket och han är ÖVERLÄKARE på psyk. i Växjö och har mycket MAKT.

Enligt honom hade han skickat intyget till Ekängen för nästan två veckor sen. Och jag tror på honom.

Det där djävla stället är under all kritik och det finns inte en enda sak som de lyckas med i mitt tycke.

Frågar man något så får man mestadels till svar : " Jag vet inte ."

Jag avskyr verkligen vaga besked! Kanske är det för att jag alltid är så rakt på sak själv?

För hur fasen ska man kunna rätta sig efter nåt om det inte finns nåt att rätta sig efter ?

Inget att undra på att de blivit anmälda för socialstyrelsen...

Sanna mina ord ; det stället kommer att sjunka som Titanic. 

Och innan det gör det ska jag ha räddat mig upp på stranden och säkrat min sjukpension.

Bollen är i rullning ..Och när /om jag får den så har jag min ekonomi tryggad livet ut..

Boendet likaså :)






Ok. låt mig då berätta om den nya sköterskan...

En bitch i 65-års-åldern som jobbat med missbruksfrågor länge ; men som inte verkar ha lärt sig ett skit under alla år...

Hon är inte ett dugg imponerad av mig. ( Och det gillar jag inte, of course... :))

Nej, hon har svaren klara att leverera innan jag ens pratat klart.

Jag berättade att jag far illa av antabusen  ; har klåda, utslag och diarré ; vilket kan tyda på leverpåverkan.

( Visst är det skumt att nåt som ska motverka skador ger ännu mer skador ? )

Ok, hon tyckte jag skulle fortsätta i all fall. Men jag vägrar.

Tar ett uppehåll nu. Har vräkt i mig såna mängder att jag inte kan dricka på minst två veckor.





Det är lustigt att summan av dessa förbaskade laster ska vara konstant.

Jag köpte en mp3 igår. Den påminner om en tid där musik var livsviktig. 

 Nu orkar jag knappt lyssna längre ; mer än på radion då.

När jag full, flummig eller påtänd så gillade jag musik, men den når inte in i mig längre...

Bara ibland när jag har riktigt bra dagar . 

Jag berättade för syster Ratched om min ångest och den djävla skatan sa : 

" Ja, du vet, man måste öppna sig och prata om sina problem, inte stänga dem inne "

Stänga inne? Moi?!
 Är det nån som är öppen och ärlig om sina tillkortakommanden så är det väl jag !

Har aldrig försökt göra mig bättre än jag är. Kan ju inte ens lura mig själv längre.

Och jag har svårt att veta vem jag är nu när jag skalat bort det mesta av den jag varit. Känner inte mig själv riktigt.

Vet inte vad jag ska tillsätta för ingredienser i mitt liv för att ersätta de som fattas.

Kanske är jag en sökare som aldrig kommer att bli nöjd. Som får leva med min oro?
Ok..so be it :) Får väl acceptera det också i så fall...





Jag har aldrig varit förtjust i att tvätta. Däremot har jag varit förtjust i sex. Alldeles för förtjust !

Mitt drogliv förde med sig ett sexmissbruk utan dess like. 

Jag vill inte ens tala om hur många män som kommit och gått i mitt liv.

Och nu sitter jag här. Orkar inte ens onanera. 

Har ingen lust längre.  Har ingen ork.Och om nån föreslår sex ( tex via nätet ) med mig så blir jag rasande och kränkt.

För jag har tillåtit så många människor ( kvinnor och män ) att trampa ner mig sexuellt. 

Jag har blivit utsatt  ( har tillåtit mig att bli utsatt ) för saker som inte ens lämpar sig i tryck...

Och jag har överlevt det..även om det kostat..

Och nu ska jag lära känna mig själv på nytt. I livets mitt ska jag starta om och försöka finna nån mening.

Det tar tid kan man tänka.

Så sex och rock´n roll har gått bort.




 I går så planterade jag 0m mina tomater efter att ha tvekat i en vecka. 

Kan inte påstå att det skenar ( utom i tanken ) när jag ska / bör göra nåt.

Men efter att ha sett plantan stå och sloka varje kväll så fick den då ny frisk jord. 

Men jag känner ingen glädje i att fixa balkongen. Ska ju inte bo kvar ändå...

Jag slokar själv ska du veta..

Men i torsdag så hände nåt enormt. Nåt som ALDRIG hänt innan.

Jag träffade en gammal bekant som jag knarkat och knullat..

Sorry för ordvalet men i dessa sammanhang ;  så kostar ingen på sig att vara finkänslig...

Han , den här killen då ; var påtänd som fan. Och så kom då frågan: 

" Har du lagt av med tjacket ? " 
 " Jag har bra grejer och nya verktyg (sprutor )"

 Under en bråkdels sekund  som kändes som en timme ; överlade min hjärna med sig själv. 

Jag blev torr i munnen och bajsnödig och jag hann tänka på både sex och kickar och viktminskning...

Och sen kom det ur min mun : " Nej, du, jag kommer aldrig att sätta en spruta i armen mer.."

När jag cyklade därifrån kände jag mig overklig. Hade jag sagt NEJ?

Och jag insåg att det är första gången i mitt liv som jag säger nej till tjack.

Vi har varit både sambo, förlovade och gifta ; jag och den drogen.

Det kanske inte verkar som något speciellt  för dig ; men för mig är det en av de största händelserna i livet. 

Jag har tagit farväl till drogerna, till sprutorna, till förnedringen..

Jösses vad stolt jag är över mig själv !!!!!





Snart ska jag kliva i mina nya byxor som är 8 storlekar större än de jag hade för två år sen.

Men min viktminskning får ta sin tid. Måste ta det lugnt. Inse mina begränsningar.

Inse att jag inte är nån ungdom längre. Jag är en (stor )vuxen kvinna som hyser ett förvirrat barn inuti.

Och just nu kan jag inte hjälpa barnet.

 Kan inte hjälpa mig själv mer än att jag kan hålla i min drogfrihet och hoppas att karma inte är en lika stor bitch som sköterskan  :)

Alltså ; inget sex, inga droger & ingen rock´n roll...:)






Jag är ungefär lika tom som krukorna där jag ska plantera mina tomatplantor.

Kanske kan jag fylla  mitt inre med näringsrik jord och blomma än en gång.

Eller inte kanske förresten..jag ska blomma igen ! :)

Röd som en tomat är jag i alla fall efter gårdagens tid i solen :)

Ha en underbar dag !!!/ Kim

3 kommentarer:

Anita Fjäder sa...

Underbara, underbara du!
Du klär av dej naken inför publik utan att tveka - ja, jag pratar naturligtvis om ditt sätt att skriva - inget annat!
Fattar inte varför dom inte ville ha din bok - jag älskar ditt sätt att skriva och är säker på att jag hade älskat boken också.
En annan sak jag är säker på, är att du kommer att klättra uppåt i snabbare takt nu. Dels med pensionen, men framför allt att du sa NEJ! Du har klarat ett av dom svåraste besluten, och du gjorde det med bravur!
Kram på dej finaste
och keep up the good work <3 <3 <3

Unknown sa...

Tack finaste Anita <3 Det betyder såååå mycket för mig att just du säger det, du är den människan i mitt liv som jag känns längst och som jag tycker mycket om <3 Tycker du gör ett kanonjobb du också <3 kärlek till dig <3

Icebells sa...

Jätte inspirerande! Jag sitter här och läser för att kanske få mer förståelse för min sambos bror som är mitt i skiten, han vill sluta säger han. Han har suttit inne ett tag nu och på så sätt varit ren, men snart kommer han ut. Tack för läsningen, det ger hopp om att det går att ta sig ur med rätt vilja!

All lycka i livet till dig!