tisdag 25 juni 2013

Hett som i Helvetet just nu...

God..eller ja, åtminstone morgon...:)

Min små sötnosar ter sig inte lika söta just idag när jag sovit tre timmar och 

svetten forsar av mig....





Vaknade med en dikt i skallen :

Det ligger ett monster i min soffa
en otäck människa
 med vidrig kroppsodör
otvättat hår och röda ögonvitor

jag går in i duschen
tvagar mig länge...länge...länge

bäddar upp soffan

känner mig inte fullt lika
monsterlik längre


ja, ja..det är jobbigt att ha svettats i två nätter med alltför lite sömn,

Det är ett elände att katterna vaknar till liv när jag ska sova...

Inatt höll de på och stökade till kl. 4..och gissa om jag längtar efter ett rum till :)






Min hand är domnad varje morgon när jag vaknar ; 

en månad har det hållit på nu ; och det stör mig nåt djävulskt...

Kan inte skriva långa stunder innan jag får kramp i fingrarna...:(

Det påminner mig om min tid på LVM ; då fick jag" droppfot" dvs ; foten 

släpade när jag gick ;   så jag liknade nån med förståndshandikapp...

Och en morgon när jag vaknade så var det borta och jag kunde gå igen..:)

Jag hoppas väl på nåt liknande under just nu.






Men i värsta fall ; om sköterskan från Hell har rätt ;

 så kommer fingrarna att likna klor innan läkarna tar mig på allvar.

Och apropå läkare ; på onsdag kommer psykiatrikern som ska skriva ett brev

 och begära att jag får sjukersättning.

Jag lyckades skriva ett riktigt bra tilläggsbrev igår som Martin får när han kommer.





Det innebär att min ekonomi blir knapp ( om det går igenom ) men tryggad.

Har insett att jag inte har nån uthållighet kvar till att kunna jobba längre perioder ; 
 och det gör mig deppig såklart.

Men jag är glad över mitt fina nya Mastercard.

 Efter tio år med Maestro så ansökte jag äntligen om ett " vuxenkort. ..:)


Hoppas det är inkopplat. Behöver kattsand så pluttarna inte bajsar på golvet.







Lägenheten är en enda varm kokkittel men datorn ; den nya ;

 fungerar utmärkt  ; och det är ju konstigt att jag lyckades installera den

 utan bruksanvisning :)

Ha allt utom Windows 8 och  förståelse för alla funktioner....:)






Ute är det grönt och fint och tomaterna växer som f-n.

Jag har slutat växa ; tillfälligt ; det känns som om jag svettats ut flera kilo de

 senaste dagarna. Sköööönt!

Jag ska nämligen ta mig ur min trygghetszon i morgon och åka till Västervik 

och campa ett dygn med min bästa vän.

Kanske kan jag än en gång gå ner i vikt ? I vattnet? :)

Kanske kan jag få tillbaka självkänslan och ringa mannen som jag mött på

 Facebook. Han som intresserar mig mycket :)

Mer än något gjort på länge faktiskt......

Nyfiken ?

Bra :) Fortsättning följer en annan dag ....KrAMAR!!!

Inga kommentarer: