tisdag 12 november 2013

HELVETET tur och retur..och tillbaka igen,,,nästan..

God kväll!

Sitter här igen då.

På behandlingshemmet i Virserum.

Tänka sig hur lite man vet om sin framtid...

Saker som man säger " det kommer aldrig att hända "  

ja, de händer plötsligt.




Människor har försökt hjälpa mig.

Stötta mig. Skälla på mig. Förmana mig.

 Försökt ge mig dåligt samvete  ( sämre än jag redan har )

Men inget har bitit på mig.

Nej, för det sitter en ondskefull djävel långt därinne i ;
 in annars så förståndiga hjärna.




Och han viskar ; "  men lite öl kan du väl dricka ?"

Jag skriker ; NEJ!!!

Lite piller då ?

" nja, svarar jag ; " jo, piller missbrukar jag ju inte i alla fall ."

Så när min katt dog så sprang jag rakt i famnen på en pillerförsäljare.

Och jag köpte. Tog faktiskt bara en xanor om dan.

När smärtan var som värst kunde det bli två.

Benzodiasepinerna höll mig uppe.

De håller mig fortfarande uppe.

De får mig att bli social.

Men de har ju fått mig att bli kriminell också.

För jag köper dem för 18 kronor styck

 och då ska du veta att en burk med 100 st kostar 57 kronor på recept.


Ja, marknaden växer. Missbrukarmarknaden.

Allt går att sälja om det finns desperata köpare.




Men som sagt. Jag blir lugn och fokuserad av mina lugnande.

Alltför lugn ihop med sprit.

Minns förr när jag vaknade nerpissad 

varje natt för att kroppen var utslagen 

av avslappnande piller och sprit:

 som jag drack intill medvetslöshetens gräns.

Det är bara en tidsfråga innan jag är där igen.






Och himlen och mina nära och kära gråter tårar över mina dåliga val.

Men i söndags hade jag fått nog.

 Då hade jag druckit öl varje kväll i en vecka trots att jag träffade en man som jag är så kär i .

Och av en lustig anledning bor han 700 meter från där jag sitter nu.

Men jag får inte gå ut själv. 

Har rumsarrest p g a mina positiva prover.

Denne man som verkligen älskar mig mötte jag redan när jag bodde här i byn.

Han var gift då..men inte mindre attraktiv för det :)

Ok, nu gled jag av banan...

In get annat att vänta när man bedövat hjärnan med sprit, öl,benzo och ritalin.

Som sagt, i söndags vaknade jag upp.

Hade åtta öl i kylen men var snurrig i skallen av för mycket ADHD -medicin.

Började storgråta och insåg att helvetet är på väg att få ett fullständigt grepp om mig.

Kimmo vet allt om mig och älskar mig som jag är ;
 men väljer  jag drogerna så kan jag välja bort min stora kärlek.







Och hela mitt sunda jag ( det lilla som fanns kvar ) skrek rakt ut att jag inte klarar mig själv.

Jag klarar inte att ljuga längre.

Att äta kakan och ha den kvar.

Så jag ringde och bad om hjälp. Bad Ekängen om hjälp.

En av de saker jag ALDRIG trodde skulle hända.

Men jag är glad för det.

Jag drack upp ölen och kände inte ett skit. 

Humlen skvalpade bara runt i min tomma magsäck  ;

i takt med tankarna som försökte få fäste i min förvirrade hjärna.

Så igår kom de och hämtade mig.




Jag fick lägenhet nr 19.

Lägenheten med mina favoritfärger.

Jag fick nya handdukar och lakan och jag har sovit i en säng i natt.

Det är så mycket jag vill berätta men allt kommer ut osorterat ur min hjärna.

Skulle ha gått på löpbandet idag men orkade helt enkelt inte.

Måste hämta mig lite.

Äta och sova,

Nja, kanske inte äta förresten.

När sköterskan tog urinprov idag avslutade hon sina förmaningar med att säg : " Du har blivit fet och plufsig."

Fan, vad ledsen jag blev.

 Men, men..det är väl  payback  för att jag varit så stark och stor i käften:
 vid våra tidigare möten.

Hon är en liten, liten människa.

Man sparkar inte på nån som ligger !!!




I dag är en grå dag men för varje timme  ljusnar det i mina synapser.

Jag har en sällsynt återhämtningsförmåga....tack o lov :)

Håller på och tvättar . Egen maskin och tumlare.

Nu ska tvätten bli ren och jag också :)

Det får nog bli allt för idag förutom att ;

 Kärlekens läkande kraft är enorm.




p.s jag har en jätteliten tv utan kontroll.

har kollat kunskapskanalen hela dan.

Det har handlat om skrivande, ADHD och missbruk.

Har inte tagit in ett ord, men det verkar intressant.

Och på torsdag kommer Annika Sjöberg hit och pratar om sin tid i fängelset.

Ha det gott alla älskade fina stöttande vänner !
/ Kim

3 kommentarer:

Anonym sa...

<3 /Louise

Anonym sa...

Snälla snälla snälla goa rara kimsan..du kommer aldrig att kunna ta droger för du vet ju sååååååå väl att det alltid är doshöjande som gäller för att få effekt..tillslut hamnar du i ett läge där du åter måste börja drifta med kriminalitet..du vet också att det kommer en dag när du prioriterar drogen för dagen före hyran..Jag vet du mår skit just nu och jag vill inte ge dig mera tyngd på axlarna och du är tillräckligt erfaren för att veta att det jag säger är sant..jag gjorde det själv gång på gång förr..klev in i skit och tänkte att jag löser det i morgon...det kom aldrig ngn norgon där jag löste det..tvärtom..sova under broarna var inte kul och för varje gång blev det tyngre,,,ibland tänkte jag att drömmen skulle vara att bara ha ett litet skjul som kroppen presis kunde få plats i,sen några värmeljus..den drömmen liknade en kista i sin utformning men jag ljuger inte för dig..det är kallt på gatorna och du vet om det...Nya tag kimsan..kom igen..du kan och du kan det utan droger..jättekram och tack för din unika ärlighet,jag har aldrig sett en sådan förut och du kan vara brutalt ärlig mot dig själv också..inte bara inför oss..steffo

Unknown sa...

tack älskade vän <3