söndag 6 oktober 2013

vart tog skrivarlusten vägen ?

Sitter här och tittar igenom en massa gamla inlägg och inser att det är en månad sedan jag skrev nåt.




Jag menar..varför ?

Har ju ett enda intresse som följt mig genom livet ( som jag inte avvecklat ) och det är skrivandet.

Och fotandet förstås..

Tycker att det går hand i hand om man har en blogg.

Tyvärr glömde jag min laddningssladd hos Max när jag hälsade på där sist och jag saknar den som f-n.

Men jag orkar inte åka t o r igen för att hämta en sladd...

De har sina egna bekymmer och jag tycker inte att jag är en klart lysande stjärna som gör deras liv bättre just nu...så det får vänta...







Och inget speciellt har hänt på deppar-fronten heller..är upp och ner som vanligt...:)

Mer upp faktiskt....

Jo förresten..nåt har hänt..men jag ska ta ställning till om jag vill dela med mig av det...senare...

I dag flyttade Zivas lille pojk till sin bror Kiwi i Kosta. Jag känner mig lite vemodig men har ju räddat en annan katt från att avlivas.

Har honom på prov en vecka för jag vet inte hur mycket förändringar jag klarar av.

Katterna fick et dygn ihop och nu ligger Zorro ( som jag döpt honom till ) bredvid mig och myser.

Det lilla jag lärt känna av honom är ;
 att han verkar vara en katt som vill ha lugn och ro ;
 och det största plusset är att han ryggar inför att gå ut på balkongen...




Exakt en sån här balkong har jag och hur jag ska sätta upp skydd vet jag inte riktigt.

Blev en aning oroad när jag fick reda på att det är lag på att sätta skydd på balkonger när man har katt och bor högt...

Synd att inte det är bostadsfirmans ansvar..

Då hade Ziva levt idag..

Jjaja, jag är inte den som skyller på nån annan....




Gllad att jag inte hade bältros i alla fall.

Löste inte ens ut salvan pga att läkaren behandlade mig som en djäkla " djunkie "
( papperen från Nässjö har hunnit fram )

Nej, bra käring reder sig själv så jag köpte potatismjöl och det är redan bättre..:)



Sådär..det blev ett par rader i bloggen....

Pratade med Max pappa idag, han ska skicka sladden till kameran....






Och på torsdag ska jag kolla på en skrivare.

Kanske, kanske..jag nån gång kan skriva den där boken jag tänkt mig ;
den där boden där jag är ensam på omslaget :)

Ha en fin dag eller kväll eller vad det är när  du läser detta :)

Kram från Hultan ! / Kim

p.s...det gick inte bra på mötet med soc, men det tar vi en annan dag ...

Inga kommentarer: